اعتباراتی پایدار برای حوزه های فعالیتی و طرح های نو کانون های مساجد پیش بینی شود

نبی زاده با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت عظیمی هستند، گفت: اما مسئله مهم تامین زیرساخت های ارتباطی و پیش بینی اعتباراتی پایدار و قابل اتکا برای حوزه های فعالیتی و طرح های نو کانون های مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی زاده» شامگاه (۲۰ اسفند) در دیدار مدیر و فعالان ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد با استاندار خراسان جنوبی به مناسبت ۱۸ اسفند ضمن تبریک عید بعثت، اظهار کرد: ۲۸ سال از تاسیس کانون های مساجدی می گذرد و در حال حاضر ۵۳ هزار و ۶۵۰ عضو در ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ثبت شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۴۶ کانون مساجد از سال ۱۳۹۲ تاکنون تشکیل شده است، گفت: آمار اعضای کانون های مساجد با توجه به راه اندازی سامانه بچه های مسجد در سال ۹۷، با هدف ساماندهی کانون‌ها و برنامه های این مراکز فرهنگی بسیار دقیق است.

 

وی ادامه داد: اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال ۹۷ تصویب شد و بستر مناسبی برای فعالیت های قانونی و چارچوب موثری برای این فضا فراهم شده است.

 

نبی زاده با اشاره به اینکه در این مدت کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت و توان خود را در بستر عمومی و ملی به نمایش گذاشتند، افزود: خوشبختانه استان خراسان جنوبی با تلاش  گسترده و همت مدیران و ستاد کانون هیا مساجد استان موفقیت های شایسته ای در سطح کشوری کسب کرده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری در مناطق دور افتاده روستایی و مرزی به عنوان تنها مرکز فرهنگی تاسیس شده اند که برنامه های تاثیرگذار و موثری برگزار می کنند.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد امسال با شیوع ویروس کرونا حضور فعالی در قالب کمیته اطلاع رسانی داشتند، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت عظیمی هستند اما مسئله مهم تامین زیرساخت های ارتباطی و پیش بینی اعتباراتی پایدار و قابل اتکا برای حوزه های فعالیتی و طرح های نو کانون های مساجد است.

 

 

کد خبر 1036622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha