افتتاح طرح‌های بنیاد شهید با اعتبار حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان

رییس جمهوری امروز (پنجشنبه) ۵۴ طرح فرهنگی، درمانی و اقتصادی بنیادشهید و امور ایثارگران را با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی، بوشهر، یزد، خراسان رضوی، قزوین و تهران افتتاح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در پنجاه و ششمین افتتاح جهش تولید و ادامه افتتاح طرح های عمرانی، در آستانه روز بزرگداشت شهدا ( ۲۲ اسفند ماه)‌ سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، چهار طرح درمانی و بیمارستانی و پنج مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران را در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی، بوشهر، یزد، خراسان رضوی، قزوین و تهران از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می کند.  

 این طرح‌ها شامل، بیمارستان، درمانگاه، کلینیک، اورژانس، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی و همچنین سالن‌های ورزشی، استخر، سالنهای همایش، سوئیت، آمفی تئاتر و مراکز اقامتی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی، بوشهر، یزد، خراسان رضوی، قزوین و تهران بازگشایی خواهد شد.

این طرح ها (گروه الف و ب)‌ برای ۱۳۶۴ نفر اشتغالزایی کرده را در بر گرفته و با صرف ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار و ۴۲ میلیارد تومان در بخش خصوصی به بهره برداری می رسند.

در استان البرز،‌ افتتاح ساماندهی گلزار شهدای استان البرز با اعتبار ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی به انجام خواهد رسید.

گلزار شهدای استان البرز در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب ساماندهی شده است.

 

۲۰ طرح تولیدی و اقتصادی در سطح کشور شامل واحدهای صنعتی، نیروگاهی، معدنی، صنایع تبدیلی، خوراک دام، پرورش دام و مرغ و ماهی و گلخانه با اشتغالزایی ۳۴۹۹ نفر با صرف ۷۸۳ میلیارد تومان اعتبار در بخش دولتی به بهره برداری می رسد.

همچنین افتتاح ۹ طرح عمرانی مسکن و واگذاری ۱۵ طرح اراضی مسکن ایثارگران در سطح کشور شامل آماده سازی سایت های مسکونی و مجتمعی برای ۶۳۵۰ واحد و واگذاری زمین برای ۴۳۵۰ واحد مسکونی ایثارگران با اعتباری نزدیک به ۱۲۶۱۶ میلیارد تومان در بخش دولتی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1036636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha