بچه های مسجد پای کار جشن های عید مبعث

در شب مبعث پیامبر خوبی ها، سراسر شهرستان جهرم غرق در شور و شادی بود؛ جشن هایی برای فرستاده خدا که به همت بچه های مسجد در خانه های امن الهی برگزار شد تا بار دیگر پای کار بودن آنها در خدمت به پیامبر رحمت و خاندان مطهرش به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری شبستانجهرم:

بیست و هفتم رجب المرجب، سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) است و این روز، بزرگترین حادثه تاریخ بشریت و نقطه عطف مسلمانان است؛ این روز یکی از اعیاد بزرگ است و روزی است که حضرت رسول (ص)  به پیامبری مبعوث شد و جبرئیل برای ابلاغ پیامبری، بر آن حضرت فرود آمد.

 

۴۰ ساله بود که در عمق تاریکی غار حراء، روشنایی بخش ترین کلمات بر جانش نشست و از آسمان، قرعه‌کار به نامش زدند تا خلق جهان را به یکتاپرستی دعوت کند.

 

با نزول نخستین آیه های قرآن، رسالت پیامبر (ص) برای هدایت بشریت به خداپرستی و توحید آغاز شد و خداوند با برگزیدن بهترین بنده خود به عنوان ولی و پیامبر، شریعت، احکام و بینش معنوی را عرضه کرد.

 

وقتی پیامبر (ص) که طبق عادت گذشته برای راز و نیاز تنهایی به غار حرا در کوه نور مراجعه می‌کردند، این بار انگار بار سنگینی بر دوش داشته و وقتی به خانه خدیجه همسر مهربان رسید، احساس خستگی شدید و عرق کردگی در چهره مبارک رسول خدا پیدا بود و وقتی علت سؤال شد، پیامبر فرمودند: فرشته وحی آیات الهی را نازل کرده و از جانب خداوند به پیامبری برانگیخته شده‌اند.

 

آنچنان بود که خداوند خواست در سرزمینی که مردم آن به عادت قبایل بدوی زندگی می‌کردند و تنها هنر آنها علاقه به شعر، شتر و شمشیر بود، اما در این میان پیامبر رحمت للعالمین از بین همه مردم برانیگخته شد که قبل از آن نزد هیچ استاد و در هیچ مدرسه‌ای درس نخوانده بود، اما وقتی آیات نورانی بر قلب مبارک پیامبر نازل شد، راهنما و پیامبر میلیون‌ها انسان در سراسر جهان شده و هنوز چراغ هدایت بشریت را روشن نگه داشته‌اند.

 

اسوه و الگو بودن پیامبر برای مردم، تفسیر و تبیین آیات قرآن کریم، دعوت به صلح، آرامش و ایثار، امر به معروف و نهی از منکر، خاتمیت دین اسلام و عدم یاس و ناامیدی از جمله مهمترین اهداف و ماموریت های بعثت پیامبر اسلام (ص) بوده است.

 

عید مبعث سرفصل مهمی در تاریخ و تحولات تاریخ ایفا کرده است، چرا که آخرین فرستاده خداوند همراه با کاملترین دین با برآورده کردن نیازهای فکری معنوی و سیاسی به رسالت مبعوث شد و عید مبعث از ایام الله محسوب می‌شود.

 

در سالروز این عید بزرگ و فرخنده، سراسر ایران اسلامی غرق در شادی و سرور بود و مساجد مختلف نیز ویژه برنامه های جشن عید سعید مبعث با حضور اهالی مسجد برگزار شد.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم نیز در این مناسبت سراسر شور و شادی در شب گذشته با اجرای برنامه های جشن و سرور میزبان دوست داران پیامبر رحمت بودند که این برنامه ها یکی پس از دیگری با عشق به حضرت محمد (ص) و شور و هیجان وصف ناپذیر برگزار شد.

 

کانون «امام صادق (ع)» میزبان محبان پیامبر رحمت

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» با تبریک فرخنده سالروز بعثت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: این مناسبت همچون سال های گذشته در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» با همت بچه های مسجد برگزار شده است.

 

«جواد صادقی» افزود: از برنامه های این جشن، سخنرانی امام جماعت مسجد بود که پیرامون مبعث پیامبر مهربانی ها به سخنرانی پرداخت و همچنین دیگر برنامه این آیین اجرای دکلمه توسط بچه های مسجد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: مولودی خوانی توسط مداح اهلبیت عصمت و طهارت (ع)، اهدای جایزه و پذیرایی نیز از جمله برنامه های جشن مبعث پیامبر عظیم الشأن اسلام در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» بود.

 

 

جشن مبعث همراه با ویژه برنامه های قرآنی در کانون «دوستان آسمانی»

 

«مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» شهرستان جهرم نیز گفت: این کانون در شب مبعث پیامبر میزبان دوستداران و محبان اهلبیت (ع) بود تا بار دیگر ترویج گر جلوه هایی از پیام صلح، محبت، ایثار پیامبر مهربانی ها به بشریت باشد.

 

«مسعود گواهیان» افزود: در این مراسم که با سخنرانی «حسن زارع» کارشناس مذهبی و از مدرسان دانشگاه برگزار شد، پیرامون علت و چرایی بعثت پیامبر اعظم (ص) نکاتی بیان شد.

 

وی به جزییات این برنامه جشن و سرور پرداخت و اظهار کرد: مدیحه سرایی «امین بشارتی» مداح اهلبیت (ع) دیگر برنامه های این آیین را به خود اختصاص داد که به این مجلس جشن طراوت ویژه ای بخشید.

 

 «مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» شهرستان جهرم عنوان کرد: همچنین با توجه به مناسبت این برنامه، ویژه برنامه قرآنی در این جشن انجام شد که بچه های مسجد این محفل و مجلس را به نور قرآن کریم منور کردند.

 

وی عنوان کرد: این مراسم همراه با نماز مغرب و عشا و با حضور خیل عظیم اعضای نوجوان و خردسالان مسجدی در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شد.

 

 

پیمان غدیری ها هم میزبان دوست داران پیامبر مهربانی ها بودند

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» گفت: کانون های فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» نیز در این مناسبت فرخنده به نوبه خود ویژه برنامه جشن و سرور را برنامه ریزی کرده بود.

 

«حسین پاشه» افزود: این برنامه 20 اسفند ماه و همزمان با شب بعثت رسول اکرم (ص) در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» برگزار شد.

 

وی با اشاره به جزییات برگزاری این ویژه برنامه جشن و سرور، اظهار کرد: در این برنامه حجت الاسلام «سید علی شهیم»، امام جمعه بخش «کردیان» شهرستان جهرم به سخنرانی در وصف پیامبر خوبی ها و بعثت رسول اکرم (ص) پرداخت.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم، ادامه داد: همچنین در ادامه این برنامه، «ابوالفضل قناعت پیشه» و «امین بشارتی» به اجرای برنامه مولودی خوانی و مداحی اقدام کردند.

 

 

 

پخت «حلیم» نذری در کانون «انصارالحجه»

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «انصارالحجه» جهرم گفت: پخت و توزیع نذری از برنامه های ثابت جشن های مردمی این کانون فرهنگی و هنری است که تا کنون به همت بچه های مسجد در مناسبت های مختلف انجام شده است.

 

«سجاد بهروزی» افزود: بچه های مسجد در شب مبعث حضرت رسول (ص) نیز همچون برنامه های گذشته، اقدام به پخت حلیم نذری کرده و در پایان نیز آن را میان مردم توزیع کردند.

 

 

جشن مبعث پیامبر در کانون «سلاله پاکان» با اجرای برنامه زورخانه ای

 

«مدیر کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان»، مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج)» جهرم گفت: بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» نیز همچون دیگر کانون های فرهنگی و هنری شهرستان جهرم در شب مبعث پیامبر (ص) به اجرای برنامه جشن و سرور پرداختند.

 

«محمد صادق بهمن زادگان» با اشاره به اینکه امسال این برنامه در محوطه بیرونی حسینیه برگزار شد، افزود: در این برنامه احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه جهرم به سخنرانی پرداخت و شرکت کنندگان نیز از نوای مداح اهل بیت (ع) بهره مند شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های این آیین اجرای برنامه زورخانه ای توسط هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای جهرم بود که این برنامه با استقبال خوب شرکت کنندگان مواجه شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» عنوان کرد: همچنین در دیگر برنامه این کانون که به مناسبت بعثت پیامبر رحمت برگزار شد، پس از نماز مغرب و عشا ویژه برنامه جشن با سخنرانی امام جماعت مسجد و مداحی مداحان اهلبیت (ع) انجام شد.

 

به گزارش شبستان، ویژه برنامه های جشن و سرور مبعث پیامبر مهربانی ها در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شده و برگزارکنندگان این مراسم ها بر اجرای کامل این شیوه نامه تاکید داشته اند.

 

گزارش: مهدی رحمانیان

کد خبر 1036658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha