پیام امام جمعه قم به مناسبت افتتاح مسجد امام حسین (ع)  روستای سیل زده زورانتل

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت افتتاح مسجد امام حسین (ع) روستای سیل زده زورانتل در لرستان پیامی را به جمعیت خدمت رسانی فاطمی های قم صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز(پنجشنبه 21 اسفند) به مناسبت افتتاح مسجد امام حسین (ع)  روستای  سیل زده زورانتل در لرستان  که به همت جمعیت خدمت رسانی فاطمی های قم انجام شد پیامی را صادر کرد.

 

در این پیام آمده است:«إِنَّمَا يعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيوْمِ الاخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتى الزَّكَاةَ وَلَمْ يخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن يكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ»

 

اهميت مسجد در اسلام را نبايد به نقش عبادي و معنوي آن محدود کرد بلکه مسجد کارکردهاي اجتماعي، سياسي، فرهنگي و  علمي فراواني دارد که غفلت از آن براي همه مي‌تواند زيان آور باشد.

 

                                          

 

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه آورده است: در تاريخ اسلام به ويژه در زمان پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم همواره مساجد علاوه بر محل عبادت، نماز، نياز و نيايش به عنوان مرکزي مهم براي تعليم و تعلم و تصميم گيري  مسائل اجتماعي نيز تلقي مي شد.

 

وی آورده است: مسجد پايگاه است و اين پايگاه بر محور نماز و نيايش و خودسازي است. و در اين پايگاه ديني و عبادي عزيزان روحاني و ائمه محترم جماعت بايد به تبيين مسائل نماز و عبادت و مسائل انقلاب و مسائل ديني بپردازند. لذا مسجد مي تواند پايگاه مهمي براي کارهاي نيک انديشي و اصلاح امور دنيوي و اخروي مردم جامعه باشد.

 

امام جمعه قم ادامه داده است: مسجد نماد ديني و قرارگاه فرهنگي جامعه و هر محله و منطقه و روستا است که بايد موردتوجه مسئولان و مردم قرار بگيرد. اينک که شاهد ساخت و افتتاح مسجد روستاي زورانتل - که بر اثر حادثه سيل فروردين 97 تخريب و به ويرانه تبديل شد- جا دارد از همه خيرين عزيز و جمعيت خدمت رساني فاطمي ها و مجمع خيرين مسجد ساز قم که در کنار عزيزان سپاه اين رسالت بزرگ را به دوش گرفتند؛ تقدير و تشکر کنم.

 

و.ی در پایان تاکید کرده است: همچنين بر خود لازم مي دانم از همکاري مسئولان به ويژه نماينده محترم ولي فقيه در استان، ائمه جمعه شهرهاي پلدختر، معمولان و مدير حوزه هاي علميه خواهران استان و شهرستان پلدختر که در طول دو سال گذشته با جمعيت خدمت رساني فاطمي‌هاي قم که سومين مسجد خود را در سال جاري به بهره برداري رسانده است؛ همکاري داشته اند؛ قدرداني نمايم.

کد خبر 1036833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha