سود گران فروشی های شب عید در جیب دلالان/ مردم با حذف دورهمی خانوادگی جلوی موج چهارم کرونا را بگیرند

حجت الاسلام محمدی لائینی خطاب به مردم گفت: مردم دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت های تردد را جدی بگیرند، صله رحم تلفنی انجام دهند تا بعد از تعطیلات نوروز شاهد موج چهارم کرونا نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلیمن «محمدباقر محمدی لائینی» در خطبه های مجازی نماز جمعه (22اسفند) به روزهای پایانی ماه مبارک رجب و بعثت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) اشاره کرد و گفت: امید است آثار، فیوضات و برکات این ایام مبارک در دل، جان و فضای زندگی ما همواره پایدار باشد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران از تقوا به عنوان مهمترین توشه یاد کرد و افزود:  مردم مومن و ولایت مدار و خودم را به تقوا و پرهیزکاری رعایت حلال و حرام و حلال خوری سفارش و توصیه می کنم.

 

وی با تاکید براینکه انشاالله خداوند متعال ما را قدردان  نعمت ایمان قرار دهد، گفت: خدا ما را به ایمان هدایت کرده و توفیق ایما ن به وحدانیت خدا و ایمان به نبوت انبیا از آدم تا خاتم وایمان و اعتقاد به امامت و جانشینی پیامبر و جانشینان آن حضرت از علی علیه السلام  تا مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف بزرگترین موهبت است که خداوند بخشنده و مهربان به ما عطا داشته باید قدردان این نعمت باشیم.

 

 حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه از انقلاب اسلامی به عنوان نعمت الهی یاد کرد و افزود: نعمت انقلاب اسلامی از برکات و عنایات بزرگ خداوند نسبت به بشیرت امروز است. انشاالله دامنه برکات انقلاب ما از کشور به منطقه و تمام مستضعفین جهان خواهد رسید.

 

امام جمعه ساری اظهار کرد: برخی از دشمنان اسلام بی‌شرمی را به جایی رسانده‌اند که درخصوص نبی مکرم اسلام (ص) شبهه ایجاد می کنند و جنگ‌های صدر اسلام را به‌دلیل خشونت‌طلبی مسلمانان آن دوره می‌دانند، که در این خصوص باید گفت طبق اسناد معتبر تاریخی، در هیچ‌یک از جنگ‌هایی که در صدر اسلام اتفاق افتاد، پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله آغازگر جنگ نبودند، همیشه این‌طور بود که جنگ از طرف دشمنان اسلام بر آن حضرت و مسلمانان تحمیل شد و آن حضرت چاره‌ای جز دفاع و جهاد نداشتند.

 

وی با بیان اینکه دفاع یک امر بشری، عقلی و فطری است ، ادامه داد: دومین انگیزه رسول خدا(ص) از جنگ، رهایی مستضعفین بوده است هرجا عده ای مورد هجمه قرار بگیرند وظیفه ماست به سراغ آنها برویم و آنها را نجات بدهیم مثل مسئله حضور داعش در عراق و سوریه که سردار سلیمانی ها برای دفاع از مظلومین به پاخاستن و از جان شیرین خود گذشتند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: انگیزه سوم حضور در جنگ های صدر اسلام مقابله به مثل بوده، در سوره توبه آیه می خوانیم« شما دسته جمعی به جنگ مشرکان بروید همانطور که آنها درمقابل شما صف می کشند.»

 

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: چهارمین انگیزه این جنگ ها برای سرکوبی کسانی بود که از درون برعلیه نظام اسلامی طغیان کردند و خیانت کردند و امنیت را تهدید کردند. کدام حکومت در مقابل اخلال گران امنیت کشور سکوت می کند جنگ با عوامل فتنه، آشوب و خیانت بخشی از انگیزه جنگ بوده است.

 

وی بیان کرد: گاهی هم ممکن است جنگ برای رفع موانع تبلیغ دین باشد. اگر در یک نقطه کره زمین پیامبری مبعوث شده  این حق هر انسانی است که بتواند از این وحی و پیام خدا استفاده کند اگر کسی خواست مانع این حق انسانی بشود باید آن مانع را برداشت. در تاریخ اسلام جایی یافت نمی شود کسانی را به زور به اسلام درآورده باشند بلکه موانع را برمی داشتند اگر کسی می خواست اسلام بپذیرد  و بالعکس. سکوت و  بی تفاوتی و لبخند زدن در این زمان خیانت است

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه سیره عملی رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) سراسر رحمت و مهربانی و بخشندگی و عطوفت بوده، افزود: به طور نمونه در مسئله فتح مکه رسول خدا از گناه دشمنان اسلام گذشت و آنها را بخشید؛ همچنین منافقانی بودند که قصد ترور و کشتن پیغمبر را داشتند پیامبر آن ها را مورد رأفت و بخشش خود قرار دادند اما امروز با کودتا گران و عوامل  ترور چطور برخورد می کنند.

 

وی با بیان اینکه درتاریخ نمونه های عملی بیشماری از سیره رسول خدا(ص) با محوریت مهر و بخشش و رأفت وجود دارد، اذعان کرد: هرگز کسی نمی تواند رحمت پیغمبر را زیر سوال ببرد چرا که این انسان مظهر رحمت بوده است.

 

خطیب جمعه ساری گفت: حضرت علی علیه السلام در کتاب خطبه های معصومین صفحه 52 فرموده امروز برای روز آخرت خودتان  توشه بردارید و از رنج و عذاب قیامت برحذر باشید، عقاب و عذاب خداوند بزرگ و دردناک است.

 

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه که در پیش رو داریم، افزود: همه ما بیش از آنچه به غذای مادی جسمی نیاز داریم به معنویت نیاز داریم باید در این مناسبت های مذهبی به معنویات روی آوریم دعاها،نمازهای مستحبی، اذکار این ایام نشان دهنده این که به خودسازی و هدف از زندگی بیشتر توجه کنیم به خدای متعال بیشتر روی بیاوریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در هنگام درختکاری از سختی و تنگنای مردم اظهار دردمندی و ناراحتی کردند و از گرانی ها و مشکل بودن تهیه نیازمندی ها اظهار ناراحتی کردند بارها به مسئولین تذکر دادند توصیه کردند. مسئولین برای رعایت حال مردم بالاخره باید سیاست های نظارتی درست را در پیش بگیرند  یک گره اساسی بین تولید و مصرف وجود دارد گرانی هایی که در بازار مصرف وجود دارد چند برابر پولی که به تولید کننده داده می شود دلالان و واسطه های بی انصاف این نرخ ها را چند برابر می کنند.

 

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات کشور نیازمند مدیریت جهادی هستیم، افزود: مسئولین جهادی عمل کنند نعمت در این کشور فراوان وجود دارد، ظرفیت و تولیدات زیاد است سوال اینجاست چه می شود وقتی به مردم می رسد نرخ ها بالا می رود نیاز به راهکارها و سیاستگذاری های درست است باید مشکلات را پیدا کرد و مرتفع کرد .

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد:در اواخر سال جاری و آستانه سال نو توصیه می کینم مردم به نیازمندان ومحرومان کمک کنند؛ احسان و نیکوکاری را جدی بگیرند. بسیاری از خانواده ها تحت پوشش نهاد های حمایتی نیستند و به جهت شرایط کرونایی دچار مشکل شدند که باید به آنها کمک کرد.

 

وی خطاب به مردم گفت: مردم دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت های تردد را جدی بگیرند، صله رحم تلفنی انجام دهند تا بعد از تعطیلات نوروز شاهد موج چهارم کرونا نباشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بسیاری از مشاغل متاثر از شیوع کرونا دچار مشکلات متعددی شدند، بیان کرد: مسئولین باید طرح تنفس برای بازاریان به وجود بیاورند بسیاری از بازاریان در ایام کرونا آسیب دیدند اجاره بهای مغازه و خانه دارند باید با نظارت به موقع زمینه ای فراهم کرد تا فضای کسب و کار در این روزها رونق و برکت داشته باشد.صد  البته که رعایت مسایل بهداشتی مهم است نباید بازار موجب رشد بیماری کرونا شود باید نظارت ها بر بازار جدی باشد.

 

امام جمعه ساری به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا ویژه سال 1400اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبری علاج مشکلات کشور در گروه برگزاری انتخابات و حضوری باشکوه است.

 

وی اضافه کرد: مردم  خود را آماده کنند کاندیداها و طرفداران شیوه های تبلیغات با رعایت مسائل بهداشتی را با هدف جذب حداکثری مردم پای صندوق های رأی مود توجه داشته باشند. همه مردم باید بدانند بازار انتخابات باید گرم باشد و حضور همگانی را در پای صندوق رأی داشته باشیم .

کد خبر 1036842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha