حب دنیا مقام و پول افراد زیادی را از صراط مستقیم منحرف کرد 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: افراد زیادی از گروه های مختلف وجود دارند که زمانی در صراط مستقیم بودند اما توفیق ادامه و ماندن در این راه را پیدا نکرده و منحرف شدند و عواملی همچون پول، مقام و حب دنیا آنها را از مسیر اصلی منحرف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۲ اسفند حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، گفت: یکی از واژه هایی که مکرر در قرآن کریم ذکر شده و ما در نمازهای یومیه حداقل ۱۰ بار آن را از خداوند طلب می کنیم، کلمه صراط مستقیم است که به معنای راه و طریق استوار است و ما از خداوند روزی ۱۰ بار می خواهیم که ما را به سوی راه مستقیم هدایت کند.


امام جمعه کهنوج افزود: افراد زیادی از گروه های مختلف وجود دارند که زمانی در صراط مستقیم بودند اما توفیق ادامه و ماندن در این راه را پیدا نکرده و منحرف شدند.


وی خاطرنشان کرد: عواملی همچون پول، مقام و حب دنیا آنها را از مسیر مستقیم  منحرف کرد بنابراین ما باید همواره از خداوند متعال بخواهیم که ما را در مسیر مستقیم  موفق بدارد.


حجت الاسلام افشارمنش بیان کرد: قرآن کریم می فرماید؛ شیطان نیز از همین مسیر صراط مستقیم افراد را منحرف می کند، از طریق قرآن، نماز، عبادت  سراغت می آید، با عُجب، تکبر، ریا، عبادت انسان را باطل می کند، شیطان با توجیه گری آبروی مردم را می ریزد.


خطیب جمعه کهنوج اظهار کرد: صراط مستقیم مصادیق زیادی دارد و یک معنای صراط عبودیت است، خداوند در سوره یاسین می فرماید؛ مرا عبادت کنید (به مقام عبودیت برسید) راه مستقیم این است، مقام عبودیت یعنی این که انسان تسلیم محض خداوند متعال باشد.


وی تصریح کرد: دومین معنای صراط مستقیم اعتدال است یعنی دوری از افراط و تفریط در همه مسائل از جمله اعتدال در مسائل اقتصادی است، در روایات درباره انفاق وارد شده آن قدر مال خود را به دیگران نبخش که خودت فقیر شوی و این قدر هم سخت نباش که به کسی کمک نکنی.


حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به مصادیقی از رعایت اعتدال در مسائل مختلف، عنوان کرد: رعایت اعتدال در مسائل عبادی و مستحبات، مسائل طهارت و نجاست، برخورد با مردم و در مسائل سیاسی از جمله این موارد است.


امام جمعه کهنوج در خاتمه با بیان این مطلب که معنا و مصداق سوم صراط مستقیم پیروی از ولایت اهلبیت (ع) است، عنوان کرد: یکی از مصادیق بارز راه راست پیروی از راه اهلبیت است و علی (ع) فرمود؛ مستقیم من راه راست هستم.

کد خبر 1036940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha