زمانی حق را می شناسیم که تقوا داشته باشیم

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه زمانی حق را می شناسیم که تقوا داشته باشیم گفت: باید حق را شناخت تا در مقابل ناحق ایستاد و این صبری عاقلانه می خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۲ سفند) فرا رسیدن ایاد ماه شعبان و روز میلاد ابا عبدالله الحسین(ع)، حضرت قمر بنی هاشم(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و میلاد مسعود ولی نعمت ما، امام زمان(عج) را تبریک گفت و اظهار داشت: کسی که دوست داران امام حسین(ع) را دوست داشته باشد اهل بهشت است.

امام جمعه سنگر با بیان اینکه به مناسبت میلاد اباعبدالله این روز را روز پاسدار نیز نام نهاده اند، گفت: چه نامگذاری نیکویی، چرا که امام حسین(ع)پاسدار اسلام بود و همه جان و مال و آبروی خودش را به جهت پاسداری از دین مبین اسلام و پاسداری از رسالت پیامبر مکرم اسلام در طبق اخلاص گذاشت و جانش را فدای این آرمان کرد.

وی به فرمایش حضرت امام(ره) در جمع پاسداران اشاره کرد که پاسداری را پاسداری از انقلاب دانستند و افزود: پاسداری فقط حفظ امنیت مرزهای جغرافیایی و خاکی نیست بلکه مسئولیت آن گسترده تر است.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: حضرت امام همچنین فرمودند «کسی پاسدار انقلاب است که در وهله اول پاسدار اسلام باشد، و کسی پاسدار اسلام است که در ابتدا بتواند پاسدار جلوگیری از هوای نفس خود باشد».

وی ادامه داد: پاسداری را نباید در قامت یک شغل دید، همانگونه که لباس روحانیت اینگونه است که اگر کسی از آن به عنوان یک لباس شغلی و صنفی نگاه کند هم به خودش و هم به جامعه ضرر میزند.
 
حجت الاسلام محمدیان کارنامه سپاه را در دوران دفاع مقدس و پس از آن درخشان دانست و اذعان کرد: ما پاسداری را در قامت شهید «همت» ها، شهید «کریمی» ها و...  می بینیم که بدون سلاح و تجهیزات در جمع منافقین می رفت و با آنها گفت و گو می کرد و علت ها را می پرسید و بصیرت افزایی می کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما پاسداری را در قامت شهدا دیدیم، خاطر نشان کرد: همانگونه که مردم لباس روحانیت را در تن علما و فضلایی چون آیت الله بهجت، امام خمینی و... دیده اند که زندگی، منش و سیره آنان رنگ و بوی رندگی پیامبر عظیم الشأن اسلام را داشت.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: اگر مسئولیتی گرفتید محکم آنرا نگه دار و در مقابل فاسدین بایست، در مقابل  کسانی که به این مردم ظلم می کنند بایست، در مقابل دشمن ایستادگی و در برابر سرزنش ها هم با خدا معامله کنید.

وی با توجه به ایامی که در اوج سختی ها میگذرد، به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز بعثت اشاره کرد که مردم را به «َتَواصَوا بِالحَقِّ ‌وَ تَواصَوا بِالصَّبر» دعوت کردند.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: این امر از وظایفی است که ما باید در این ایام به یکدیگر متذکر شویم.

وی گفت: پیامبر مکرم اسلام در زمانی که جنگ با کفار و تحریم های اقتصادی و محاصره دشمن بود وقتی با یارانشان می نشستند در پایان جلسه سوره «والعصر» را می خواندند، و این توصیه به حق زمانی می تواند شکل بگیرد که ما حق را بشناسیم.

حجت الاسلام محمدیان افزود: ما زمانی حق را می شناسیم که تقوا داشته باشیم، زیرا اگر دل ما آلوده باشد ممکن است در مقابل حق بایستیم.

وی در توصیه به حق، این انقلاب را انقلابی دانست که به حق رخ داد و گفت: البته نباید انقلاب را با انتخاب های اشتباه و عملکردهای غلط بعضی مسئولین قاطی کرد.

حجت الاسلام محمدیان انقلاب را فرزند این ملت خواند و ادامه داد: مردم خـودشان بر پایه آرمان ها و شعارهای فساد ستیزانه، بر پایه استقلال وآزادی و استقلال، انقلاب کردند و ما باید آنها را از هم تمایز دهیم.

وی اظهار کرد: باید حق را شناخت و در مقابل نا حق هم ایستاد از این رو باید صبر عاقلانه داشت، یعنی صبری که بدانیم ما آینده روشنی دارم، ما ظرفیت ها و استعدادهای خوب و جوان های مستعدی داریم.

وی با اشاره به ظرفیت شهدا خاطر نشان کرد: ما کلی ظرفیت های معنوی و مادی در هر منطقه ای از کشور داریم که می توانیم فرهنگ سازی کنیم.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه با بیان اینکه جنگی که در فضای مجازی داریم شدیدتر از جنگ در فضای حقیقی است تصریح کرد: جوانان باید از این ظرفیت برای بصیرت افزایی و بیان حق استفاده کنند.


وی در ادامه سخنانش به حادثه آتش سوزی چند روز گذشته در سنگر اشاره کرد و افزود: یکی از مصالح ساختمانی در شمال کشور چوب است لذا خطر آتش سوزی در این مناطق بیشتر است و بحث ضرورت بیمه حوادث و آتش سوزی برای مناطق شمال کشور نباید مغفول باقی بماند.

امام جمعه سنگر عملکرد و سرعت آتش نشانان را برای رسیدن به محل وقوع خوب دانست و گفت: اما از نظر امکانات، تجهیزات و نیرو که نگاه می کنیم این سازمان به اندازه شأن این بخش و جمعیت آن نیست.

وی بیان کرد: ۱۳ نفر در سه شیفت در آتشنشانی سنگر مشغول هستند در حالی که ظرفیت استاندارد آن باید ۲۸ نفر باشد.

حجت الاسلام محمدیان لزوم پیگیری مسئولان بخش و توجه مسئولان شهرستان را ضروری دانست و یادآور شد: متاسفانه از سنگر انتظارات یک شهرستان را دارند اما برای دادن امکانات آنرا با نگاه بخشی مد نظر قرار می دهند.

وی خاطرنشان ساخت: با این نوع رفتارها مردم ناامید و دلسرد می شوند زیرا وقتی مردم امکانات کم را از سوی مسئولین می بینند همه را بر گردن انقلاب و نظام می اندازند.

کد خبر 1036975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha