اصلاح وضعیت فرهنگی بدون مجاهدت و روحیه انقلابی امکان پذیر نیست

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت:اصلاح وضعیت فرهنگی بدون مجاهدت و روحیه انقلابی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «مسعود آذربایجانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به دغدغه های جدی مقام معظم رهبری، علما و مراجع عظام تقلید در خصوص مباحث فرهنگی و اخلاقی جامعه اظهار داشت: بزرگان ما و در رأس آن ها رهبر فرزانه انقلاب، بارها دغدغه ها و نگرانی های خود را در این زمینه ابراز داشته اند و آن چه از مسئولان و متولیان امور انتظار می رود این است که حقیقتاً در عرصه عمل، زمینه کاهش این نگرانی ها را فراهم کنند.

 

وی افزود: بنده سال های قبل نیز در مصاحبه ها و نشست ها متذکر می شدم که متأسفانه وضعیت فرهنگی جامعه ما آن چیزی نیست که از آن انتظار می رود و در این باره برخی مسئولان و مدیران کوتاهی و غفلت می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: ما در این راستا بیش از هر چیز نیازمند اقدام و عمل ماندگار و تأثیرگذار هستیم و لذا در این باره نباید به یک سری شعارها و حرف ها و بیانیه ها اکتفا نمود.

 

وی بیان داشت: در این رابطه هم حوزویان و هم دانشگاهیان نیز باید ورود جدی تری به مقوله فرهنگ داشته باشند، چه آن که به تعبیر مقام معظم رهبری، اهمیت فرهنگ به سان اهمیت وجود اکسیژن برای تنفس انسان است و اگر به این مساله بی توجهی صورت گیرد، حیات جامعه انسانی با اختلال جدی مواجه می گردد.

 

آذربایجانی در خاتمه افزود: به منظور اصلاح وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه بیش از هر چیز نیازمند مجاهدت فرهنگی و روحیه انقلابی هستیم، چرا که بدون این ها نمی توان اقدامات لازم را به سرانجام رساند.

کد خبر 1037009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha