هجمه دشمنان در جامعه در قالب جنگ نرم فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان گفت: هجمه امروز دشمنان در جامعه ما با جنگ نرم و در قالب فرهنگ است و دشمن با جنگ نرم فرهنگی در مقابل ما صف آرایی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در نشست تقویت شبکه های شورای فرهنگ عمومی شمال استان اصفهان گفت: هجمه امروز دشمنان در جامعه ما با جنگ نرم و در قالب فرهنگ است و دشمن با جنگ فرهنگی در مقابل ما صف آرایی کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان افزود: تردیدی نیست چهار منطقه شمال استان اصفهان که مردمان آن بسیار متدین هستند مشترکات فراوانی با هم دارند همانطور که کل کشور مشترکات فرهنگی فراوان دارد. جوان دیروز ما الگویش سرداران و امیران رشید شهید ما و یا بزرگان علمی ما همچون شیخ بهایی ها و بوعلی ها و امثال این ها بود ولی امروزه از بیرون الگوها برای جوانان ما آورده می شود.

 

آیت الله سلیمانی خطاب به مسئولان فرهنگی گفت: کار فرهنگی کار بسیار ظریف و نرم افزاری است و شما مسئولان کارهای فرهنگی جدّی انجام می دهید ولی اگر این کار فرهنگی در قالب نیروهای خبره و زبده به شکل منطقه ای در چهار نقطه انجام شود و یک گروه اندیشه ساز و کمیته فکری بمنظور شناسایی مسائل و مشکلات در منطقه شکل بگیرد، این مسائل را به عنوان محورهای شاخص با لحاظ موقعیت و با رقابت فرهنگی مشروع در دستور کار قرار دهد دستاورد خوبی حاصل خواهد شد.

 

امام جمعه کاشان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که از تهاجم فرهنگی با عناوین شبیخون فرهنگی و سونامی فرهنگی نام برده اند، اظهار داشت: سبک زندگی در حال خارج شدن از مدار و چارچوب دینی است و این هشداری برای ماست تا برای جوانان و نوجوانان و نسل های آینده برنامه ریزی خوبی در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

 

آیت الله عباسعلی سلیمانی ابراز امیدواری کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی در منطقه به جامعیت رسیده تا در مسائل مشترک کار فرهنگی خاص انجام شود./

کد خبر 1037032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha