۴۴ نفر در شهرستان رشت برای عضویت در شوراهای شهر ثبت‌نام کردند

فتح‌اللهی روند ثبت‌نام داوطلبان شوراهای شهر در شهرستان رشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سه روز نخست مجموعا ۴۴ نفر در کل شهرستان رشت برای عضویت در شوراهای شهر ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌اللهی» شامگاه(جمعه، 22 اسفند) در برنامه در مسیر توسعه با بیان اینکه انتخابات یک زمانبندی قانونی دارد و فرمانداران سراسر کشور طبق آن کارهایی که باید عملیاتی شود را مدیریت کنند اظهار داشت: همزمان با دستور شروع ثبت‌نام نامزدها ستاد انتخابات در شهرستان رشت تشکیل شد و برنامه‌ریزی لازم برای ثبت‌نام هفت شهری که در مجموعه این شهرستان قرار دارند انجام گرفت.

 

فرماندار رشت جدا شدن شهرستان خمام از شهرستان رشت و به جای آن پیوستن شهر پیربازار به این ناحیه را هم مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با دستور و تصمیمی که وزارت کشور اعلام کرد ما امسال به جای ثبت‌نام شوراهای روستای پیربازار ثبت‌نام شوراهای شهر آن را خواهیم داشت.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت روند ثبت‌نام نامزدهای شورا در این شهرستان را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در سه روزی که از ثبت‌نام نامزدهای عضویت در شوراهای شهر گذشته تاکنون مجموعه 44 نفر در کل شهرستان ثبت‌نام کردند که از این تعداد 38 نفر مرد و حدود 6 نفر زن هستند.

 

وی سوابق کاری افراد ثبت‌نام کرده را هم برشمرد و افزود: از مجموع 44 نفری که تاکنون در شهرستان رشت ثبت‌نام کرده‌اند 10 نفر سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر را دارا بوده و مابقی برای نخستین بار است که قصد ورود به شوراهای شهر را دارند از طرفی داوطلبان شورای شهر تا این لحظه 25 نفر هستند.

 

فرماندار شهرستان رشت کرونا و شرایط خاصی که به این جهت در روند ثبت‌نام نامزدهای عضویت در شوراهای شهر به وجود آمده را مورد توجه قرار داد و گفت: در سنوات گذشته نامزدها باید حضوری می‌آمدند و مدارک خود را ارائه می‌دادند و روند اسکن مدارک و تکمیل هر ثبت‌نام هم 45 دقیقه طول می‌کشید.

 

فتح‌اللهی ضمن درخواست از تمام نامزدها برای شرکت در ثبت‌نام غیرحضوری و پرهیز از مراجعه به فرمانداری ابراز داشت: شرایط برای ثبت‌نام غیرحضوری کاملا فراهم است از طرفی 70 درصد ثبت‌نام‌هایی که در سه روز گذشته تاکنون انجام شده به شکل غیرحضوری انجام گرفته است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه ثبت‌نام غیرحضوری از سه روش قابل انجام است خاطرنشان کرد: استفاده از اپلیکیشن موبایلی، استفاده از سیستم ویندوز کامپیوتری و مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت سه روشی است که داوطلبان می‌توانند از آن بهره ببرند و اگر به هر دلیل این امر برای فردی مقدور نشد فرمانداری شهرستان رشت برای ثبت‌نام حضوری آمادگی کامل دارد.

کد خبر 1037041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha