رشد فکری و اجتماعی از عوامل مهم برای آمادگی ظهور است

حجت الاسلام لرستانی، بر ضرورت زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) از سوی مردم تأکید کرد و گفت: یکی از این موارد مهم رشد فکری و اجتماعی است.

حجت الاسلام «علی لرستانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، در رابطه وظایف انسان ها به عنوان زمینه ساز ظهور در عصر غیبت، اظهار داشت: عوامل ظهور به چیزهایی گفته می‌شود که زمینه ظهور امام زمان‌(عج) را فراهم می‌کند و از علل ظهور آن ‌حضرت محسوب می شوند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز افزود: هر چند عامل اصلی ظهور امام زمان(عج) اراده الهی است ولی آنچه که انسان‌ها به عنوان زمینه‌ سازی ظهور می‌توانند انجام دهند از بین بردن زمینه‌هایی است که موجب غیبت آن‌ حضرت شده و ایجاد آمادگی در خود است.

 

وی بیان داشت: این آمادگی نیز با انجام وظایف و تکالیفی که بر عهده آنها است به ویژه تکالیف زمان غیبت همچون انتظار فرج دعا، صبر، خودسازی، رشد فکری، اجتماعی به دست می‌آید.

 

حجت الاسلام لرستانی ادامه داد: این آمادگی باید متناسب با پذیرش حکومت جهانی باشد، یعنی عمومیت داشته و گسترده باشد و افکار عمومی برای تأیید و پشتیبانی ایشان مهیا باشد.

 

وی با بیان اینکه آمادگی مردم از علل و عوامل مهم ظهور است، خاطرنشان کرد: یعنی عموم مردم خواستار آن‌ حضرت باشند و افکار عمومی برای تأیید و پشتیبانی ایشان مهیا باشد، به عبارت دیگر باید عوامل اختیاری و قابل تغییر غیبت آن‌حضرت را بر طرف نمود.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز عنوان داشت: منتظران واقعی کسانی هستند که نیاز به بالا بردن سطح اندیشه، آگاهى، آمادگى روحى و فکرى براى پیاده کردن آن برنامه عظیم را تقویت می کنند، منتظر واقعى براى چنین برنامه مهمى نمی‌‏تواند نقش تماشاچى داشته باشد.

کد خبر 1037158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha