برای کاهش فاصله پیشرفت کشور و زندگی مردم باید اختیارات استان ها را افزایش داد

رضایی با اشاره به اهمیت افزایش اختیارات در استان ها گفت: برای کاهش فاصله بیم پیشرفت کشور و پیشرفت در زندگی مردم، باید دولت مرکزی محدود به مسائل سیاسی، دفاعی و امنیتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محسن رضایی» ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: ما در کشور باید بین پیشرفت کشور، کسب و کارها و همچنین پیشرفت در زندگی مردم تفکیک قائل شویم زیرا ممکن است که کشور پیشرفت پیدا کند اما زندگی مردم همراه با پیشرفت همراه نباشد که نمونه آن در بلوک شرق مشاهده می شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: الان فاصله بین این سه بعد پیشرفت حاصل می شود زیرا کشور در بخش های مختلف پیشرفت کرده اما فاصله زیادی با کسب و کارها و همچنین زندگی مردم دارد.

 

وی افزود: ما در برنامه هفتم به دنبال این هستیم که این تناسب را با پایه گذاری جدید اصلاح کنیم و اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم باید دست به جراحی هایی در اقتصاد زده و برنامه های شجاعانه و آگاهانه در اقتصاد کشور پیش بگیریم.

 

رضایی ادامه داد: همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس از مردم استفاده کردیم در این تحولات نیز پایه را با توجه به مردم بگذاریم.

 

وی بیان کرد: اداره کشور ما بخشی است و هرکدام از وزارتخانه ها به عنوان دولتی هستند که باید با ارائه اختیارات به استان ها در جهت پیشرفت به صورت متمرکز و در اختیار استان ها حرکت کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمرکز اختیارات در تهران و همچنین بخشی بودن این اختیارات باعث شده که صنعت ما هدفمند نباشد.

 

وی افزود: برای کاهش این فاصله ها باید دولت مرکزی محدود به مسائل سیاسی، دفاعی و امنیتی شود و استان ها را در مسائل اقتصادی دارای اختیارات کنیم.

 

رضایی خاطرنشان کرد: حوزه اختیارات در استان ها را می توان به عنوان ایالت هایی معرفی کرد که بتواند با ایالت های دیگر در استان های دیگر رقابت کند و بر اساس نیازها و برنامه ریزی های خود به پیشرفت دست پیدا کنند.

 

وی افزود: انگیزه هویتی نیز می تواند به عنوان امری در راستای پیشرقت اقتصادی برای استان ها باشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: زنجیره های ارزش کسب و کارها و کارآفرینی باید در کشور اصلاح شود و در استان ها نیز این امر در نظر گرفته شود و بین استانی پیشنهاد شود.

 

رضایی بیان کرد: اگر برای این فاصله ها توجه نشود شاهد مشکلات متعددی خواهیم بود که ممکن است امنیت کشور را نیز با مشکل روبرو شود.

 

وی گفت: رسیدگی به کارگران یکی از امرهای اساسی است که باید کارگران با بنگاه ها احساس هم خانوادگی کنند که اگر این حس بوجود بیاید بسیاری ازم شکلات کاهش پیدا می کند

 

رضایی ادامه داد: ما نیاز به تحولات اساسی به صورت ملی داریم که میتوانیم از بسیاری از کشورهای اروپایی با ایجاد بستر این کارجلوتر بزنیم.

کد خبر 1037278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha