پیش از کرونا ۱۵ هزار نفر در حوزه گردشگری در استان فعالیت داشتند

فاطمی با اشاره به ضربه ۷۰ درصدی کرونا به حوزه گردشگری در استان گفت: پیش از کرونا ۱۵ هزار نفر در حوزه گردشگری در استان فعالیت داشتند اما امروز تنها ۳۰ درصد از این میزان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مصطفی فاطمی» ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور محسن رضایی برگزار شد گفت: در استان یزد در سال های اخیر اتفاقات مناسبی در حوزه گردشگری افتاده که ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی، ثبت باغات دولت آباد و پهلوان پور از جمله این اتفاقات است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد بیان کرد: کسب عنوان چهارستاره ایران در حوزه گردشگری، رتبه نخست کشور در مرمت آثار تاریخی، ثبت 15 شهر در فهرست آثار ملی از جمله این موارد بوده است.

فاطمی بیان کرد: اجرای 249 پروژه با اشتغال بیش از 1200 نفر، رشد 349 درصد گردشگران از سال 91 تاکنون که در سال 98 حدود 130 هزار نفر داشتیم، بیشترین رشد گردشگری در بین استان ها نیز از دیگر دستاوردهای استان بوده است.

وی افزود:  در حوزه گردشگری قبل از کرونا بیش از 15 هزار نفر فعالیت می کردند که آمار ما بعد از کرونا به 30 درصد رسیده است اما با اقداماتی که انجام شد بخشی به فعالیت برگشتند اما همچنان 5 هزار نفر نیازمند حمایت هستند تا بازگشت داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: 70 پروژه از ابتدای امسال به بهره برداری رسیده است.

فاطمی گفت: تمرکز زدایی در حوزه گردشگری به شهرستان ها و هدایت سرمایه گذاری و منابع از اهداف و اولویت های ما بوده است.

وی افزود: در توسعه زیرساخت ها نیاز داریم که برخی از بخش های گردشگری از جمله قطب تاریخی و کویر ما تقویت شود.

وی بیان کرد: دیپلماسی گردشگری، تفویض اختیار به استان ها در حوزه گردشگری، بیمه فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی، ایجاد صندوق حمایت از گردشگری ازجمله درخواست های ما است.

کد خبر 1037281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha