برنامه های نوروزی علوم پزشکی کرمان/ ازطرح جامع سلامت تا فعالیت همه بیمارستان ها و بازدید از اماکن عرضه مواد غذایی

همزمان با آخرین نشست ستاداستانی مقابله با بیماری کرونا مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمان به تشریح برنامه های سلامت محور در ایام نوروز پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد شنبه (23 اسفند) در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا به تقویت طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در ادامه گام چهارم مبارزه با بیماری کرونا، تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسیج امضا و به دانشگاه ها ابلاغ شد.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تقویت این طرح شامل بیماریابی و شناسایی زودرس افراد بیمار، درمان به موقع، نگهداشتن افراد در قرنطینه و یا ایزوله کردن آن ها و حمایت هایی(معیشتی و چه خدماتی) است که باید از این بیماران انجام شود.

 

 

وی ادامه داد: بین دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، هلال احمر و همه کسانی که در این طرح مشغول هستند و فعالیت می کنند، هماهنگی های لازم صورت گرفته و عملکرد استان بسیار خوب است.

 

 

 

رشیدی نژاد افزود: طرح جامع سلامت نوروزی که سال های گذشته در ایام نوروز اجرا شد و سیستم بهداشت و درمانی کاملاً فعال بود، امسال هم این طرح از 25 اسفند ماه آغاز و تا 17 فروردین ماه 1400 ادامه خواهد داشت.

 

 

 

دکتر سیدمحمد صابری، رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به طرح سلامت نوروزی اشاره و بیان کرد: در این طرح همه دانشگاه ها، شبکه های بهداشت و درمان، بیمارستان ها و همه خدمات حوزه سلامت استان هماهنگی لازم انجام خواهد شد تا در ایام تعطیلات نوروز 1400 خدمات به شهروندان به خوبی و با کیفیت ارائه شوند.

 

 

 

رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در تمام دانشگاه های علوم پزشکی، معاونت درمان، اورژانس، معاونت بهداشتی و سایر حوزه ها برنامه عملیاتی دارند، افزود: بالغ بر 170 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 پایگاه اورژانس هوایی در این ایام برای ارائه خدمات به مردم فعال هستند.

 

 

وی ادامه داد: تمام بیمارستان ها و کلینیک های درمانی فعال هستند و حداقل 50 درصد بخش های عادی به فعالیت خود ادامه می دهند و بخش های مهم بیمارستان به طور ویژه فعال بوده و ارائه خدمت خواهند کرد.

 

 

صابری اظهار کرد: بازدید از اماکن عمومی به ویژه اماکن عرضه مواد غذایی به طور ویژه انجام خواهد شد.
 

 

دکتر حسین صافی زاده، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در دانشگاه علوم پزشکی نسبت به هفته گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

 

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در مجموع روند بیماری کرونا در استان تثبیت شده و قطعی بوده است و خوشبختانه تاکنون به سمت پیک بیماری نرفتیم.

کد خبر 1037288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha