تاکید استاندار کرمان بر لزوم هماهنگی مدیران با استانداری و فرمانداری ها برای خروج از محل خدمت در ایام نوروز

استاندار کرمان گفت: در تعطیلات نوروز مدیران استانی با اطلاع و هماهنگی استانداری و مدیران شهرستانی با هماهنگی فرمانداران از استان و شهرستان خارج بشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند شنبه (23 اسفند) در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا با قدردانی از کادر بهداشت و درمان و همراهی و همکاری بسیج، نیروی انتظامی، سپاه و ...و کسانی که در خط مقدم جبهه مقابله با ویروس کرونا زحمت کشیدند؛ ابراز امیدواری کرد این همکاری در سال جدید ادامه داشته باشد و رو به بهبودی برود و شاهد روزهای بهتر در زندگی مردم باشیم.

 

 

 

استاندار کرمان افزود: الحمدلله وضعیت استان ها به جز یکی دو مورد، تقریباً وضعیت باثبای است و در استان ما هم شهرستان سیرجان همچنان در وضعیت نارنجی است اما فعلاً وضعیت در این شهرستان رو به بهبود است و امیدواریم شاهد وضعیت بهتری در این شهرستان باشیم.

 

 

وی اظهار کرد: از آنجا که این ویروس ناشناخته است؛ هیچ کس به صورت قطعی اعلام نظر نمی کند که وضعیت در آینده چگونه خواهد بود و همه مسئولین و همچنین مقام معظم رهبری به صراحت اظهار نگرانی کرده و توصیه کردند که مردم تا می توانند به سفر نروند.

 

 

زینی وند خاطرنشان کرد: به همت همه وضعیت تا حدی کنترل شده و اولین تقاضای ما از مردم این است که پروتکل های بهداشتی را ادامه دهند و رعایت کنند زیرا وضعیت به هیچ وجه عادی نیست و این خطر همچنان وجود دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه برای محل هایی که باعث تجمع می شوند مانند آرامستان ها و گلزارهای شهدا، به ویژه در پنجشنبه پایان سال، فرمانداران تدبیر کنند و نیاز به تفویض اختیار ندارد، بیان کرد: هرجا تجمع غیرمعمول مراسم عروسی، عزا، خرید و .... باشد فرمانداران ملزم و موظف هستند وضعیت را کنترل کنند.

 

 

استاندار کرمان افزود: نظارت ها را هم در زمینه بهداشتی و پروتکل ها و هم در تشدید نظارت ها بر بازار باید همچنان داشته باشیم و فرمانداران این نظارت ها را تشدید کنند و امکانات شهرستان را به کار بگیرند که نظارت ها به نحو مطلوب انجام شود و مشکلی در این حوزه پیش نیاید.

 

 

 

وی ضمن تشکر از همراهی همه خبرنگاران و رسانه ها، گفت: انتظار داریم در یک ماه پیش رو هم نهایت همکاری را انجام دهند، به خصوص در تنظیم بازار به گونه ای گزارش تهیه کنند که تشدید کننده مسائل در بازار نباشد و امیدواریم که وضعیت بازار بتواند به گونه ای متعادل بشود که مردم کمتر اذیت شوند.

 

 

 

زینی وند با بیان اینکه فعلاً رنگ بندی ما همین است که اعلام شده و در استان هم بعید می دانم تغییری ایجاد شود، خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی باید در ایام نوروز بیشتر تشدید شود و همه در این زمینه همکاری کنند و در حوزه کمک های مومنانه در این ایام پیش رو، باید بیشتر در قالب طرح شهید سلیمانی فعال شویم زیرا بسیاری از مردم در مضیقه هستند.

 

 

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز مدیران استانی با اطلاع و هماهنگی استانداری و مدیران شهرستانی با هماهنگی فرمانداران از استان و شهرستان خارج بشوند.

 

 

استاندار کرمان درباره مسافرت ها، ادامه داد: شهرهای نارنجی و قرمز ممنوعیت مسافرت دارند اما همچنان اعلام می کنیم زواری که می خواهند به صورت کاروانی برای زیارت مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی به کرمان بیایند، استان آمادگی پذیرش چنین گروه هایی را ندارد.

 

 

زینی وند بیان کرد: تردد مسافران آزاد هم در واقع مانند سال های عادی نیست و این ها دستورالعمل دارند و باید با هتل ها هماهنگ کرده باشند زیرا مهمان پذیرها و اماکن عمومی ما تعطیل هستند و در شهرستان ها نیز این باید رعایت شود.

 

 

وی افزود: در خصوص دورکاری دستورالعمل همان است که بوده و اختیار به مدیران داده شده که به تشخیص مدیر، در موارد ضروری کارمندانی که نیاز دارند، به کار بگیرند.

 

 

استاندار کرمان به ایام ثبت نام داوطلبین انتخابات شوراها اشاره کرد و در پایان گفت: همه دستگاه ها وظیفه دارند که در انتخابات براساس قانون عمل کنند و امیدواریم سال خوبی پیش رو داشته باشیم.

کد خبر 1037303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha