کانون های فرهنگی و هنری فعالیت های مساجد را رونق بخشیده اند

حجت الاسلام معتمدی گفت: کانون های فرهنگی و هنری فعالیت های فرهنگی مساجد را رونق بخشیده او در جذب افرادموفق بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» با حضور در مسجد جامع امام حسین( علیه السلام) روستای ایراج شهرستان خوروبیابانک و بازدید از کانون فرهنگی و هنری شهدای ایراج اظهارداشت: کانون های فرهنگی و هنری فعالیت های فرهنگی مساجد را رونق بخشیده او در جذب افرادموفق بوده اند که باید این دسته از فعالیت ها متناسب با نیاز جامعه تکمیل و توسعه پیدا کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: کانون های فرهنگی و هنری مثل مدیریت مساجد، باید مردمی و برگرفته از مشارکت مادی و معنوی آحاد افراد جامعه باشد و نباید وابستگی به بودجه های دولتی ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: امام جماعت در مساجد نقش محوری دارد و باید با جلب نظر مردم و خیرین به توسعه فعالیت های این مراکز کمک کند و با این اقدام به فعال سازی نقش این مراکز کمک کرد.

 

حجت الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: بیش از هزار و 800 کانون فرهنگی و هنری در مساجد اصفهان فعالیت دارند که 40 درصد آن ها در روستاها بوده و ماموریت مهم فرهنگی این مناطق را انجام می دهند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خور و بیابانک نیز در این نشست به ضرورت حمایت از کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: مدیران مسئول و تیم های اجرایی کانون ها نقش موثر و محوری در مدیریت فعالیت های فرهنگی و هنری دارند.

 

«مهدی سلیمان پور» با بیان اینکه کانون شهدای ایراج با وجود محدودیت ها و فعالیت روستایی بیش از 10 هزار امتیاز در طرح ایران قوی کسب کرده است، خاطرنشان کرد: این مرکز جز 50 کانون برتر استان اصفهان با بیشترین امتیاز بوده است که البته مقایسه این چنین کانون هایی با آن هایی که در شهر و با امکانات بیشتری هستند بسیار سخت و نیاز به بازنگری دارد.

کد خبر 1037359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha