محدودیت‌های سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ادامه دارد/مشوق های ستاد ملی کرونا برای اصناف

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه محدودیت‌های ورود و خروج به استان تا ۲۷ اسفند ادامه داشته و از ۲۸ اسفند سفر به مناطق زرد محدودیتی ندارد گفت: همچنین محدودیت تردد و بازگشایی صنوف در شهرهای قرمز و نارنجی ادامه دارد و مرزها به مدت یک هفته دیگر بسته هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» شامگاه (شنبه ۲۳ اسفند) در نشست ستاد کرونا استان با حضور معاون وزیر بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه موضوع کرونا در ابعاد محلی، استانی و ملی به خصوص ویروس جهش یافته انگلیسی مورد بررسی، تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری قرار گرفت اظهار کرد: امروز چهار شهرستان قرمز به نارنجی و سه شهرستان از نارنجی به زرد تبدیل شدند و اکثر شهرستان های ما تقریبا حالت تثبیت پیدا کرده اند اما تا خروج از حالت قرمز و نارنجی فاصله دارند.

 

استاندار خوزستان افزود: در این جلسه تصمیم گیری شد تا برخی از محدودیت ها از جمله محدودیت سفر بین استانی تا آخر وقت (چهارشنبه ۲۷ اسفند) و محدودیت تردد و بازگشایی صنوف گروه ۲، سه و چهار در شهرهای قرمز و گروه های سه و چهار در شهرهای نارنجی همچنان ادامه پیدا کنند.

 

وی اضافه کرد: همچنین بستن مرزها برای ورود مسافران خارجی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند مجددا تمدید خواهد شد.

 

سلیمانی دشتکی از تصویب مشوق های خوبی در ستاد ملی کرونا برای کمک به صنوف گروه های ۲، سه و چهار خبر داد و تصریح کرد: از جمله این مشوق ها مربوط به امورمالیاتی، تأمین اجتماعی، بانک های عامل، اقساط عقب افتاده و حذف سوءسابقه برای پرداخت چک ها در این مدت زمان است و زمان ثبت نام تسهیلات ۱۲ درصد تمدید شد و مبلغ متوسط آن ۱۲ میلیون تومان برای هر نفر در همه اصناف تعریف شده است.

 

وی با اشاره به آغاز رمز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی از امروز ابراز کرد: این طرح تا ۶ فرورردین با قدرت، شدت و با حضور تعداد زیادی از بسیجیان، عوامل بهداشت درمان علوم پزشکی و هلال احمر ادامه خواهد داشت؛ همچنین در این طرح ردیابی بیماران، مراقبت از افراد مبتلا در قرنطینه جهت جلوگیری از تماس با مردم، تست اطرافیان بیمار در سطح وسیع و گسترده و مراقبت از بیماران زمینه ای جزء وظایف است.

 

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان بیان کرد: انجام تست ها مانند سابق ادامه پیدا خواهد کرد و با حمایت های وزارت بهداشت و درمان به طور متوسط روزانه ۲۰ هزار تست در خوزستان انجام می شود که باعث قوی شدن بیماریابی و ردیابی است چراکه از این طریق بیمار در ابتدای بیماری شناسایی می شود و درمان آن ساده تر خواهد بود با این وجود اگر مردم رعایت کنند به زودی از وضعیت قرمز و نارنجی خارج خواهیم شد.

 

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه، صداوسیما، شیوخ، بزرگان و نخبگان استان ابراز کرد: آنها باید کمپین و پویش های نه به مراسم های چهارشنبه سوری، عید دیدنی، سفرهای غیرضروری، سیزده بدر و آری به کمک های مؤمنانه و همکاری با قرارگاه و بهداشت و درمان را راه اندازی کنند.

 

سلیمانی دشتکی در خصوص محدودیت های سفرهای استانی یاد آور شد: تا (چهارشنبه ۲۷ اسفند) از ورودی و خروجی به استان مطلقا جلوگیری می شود و از پنج شنبه سفر به مناطق زرد محدودیتی ندارد اما توصیه می کنیم که سفر غیرضروری انجام نشود و در صورت ضرورت با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

 

کد خبر 1037380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha