دمای روستای کوسه به منفی ۱۷ درجه سانتیگراد رسید

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: دمای کوسه شهرستان شیروان به منفی ۱۷ درجه سانتیگراد رسید.

«مظاهر عظیم زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته روستای کوسه از توابع بخش سرحد در شهرستان شیروان سردترین نقطه کشور بود و کمینه دمای ثبت شده در ایستگاه این روستا به منفی ۱۷ درجه سانتیگراد رسید.

 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: شب گذشته بیشتر مناطق استان دمای زیر صفر را تجربه کردند و قبل از ورود سامانه بارشی به استان توصیه های لازم به کشاورزان و باغداران جهت جلوگیری از هرگونه خسارت اعلام شد.

 

عظیم زاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته کمینه دمای بجنورد منفی ۹ درجه سانتیگراد و بیشینه آن منفی سه درجه ثبت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت اسماعیل آباد در شهرستان اسفراین با بیشینه دمای سه درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان ثبت شده است.

 

وی تصریح کرد: ماندگاری هوای سرد تا پایان فردا است که روند نسبی افزایش دما تا ۲۰ درجه سانتیگراد در گرمترین ساعات و ۱۴ درجه سانتیگراد در سردترین ساعات تا پایان هفته است.

 

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: کوسه، روستایی در دهستان جیرستان بخش سرحد شهرستان شیروان استان خراسان شمالی  است که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۶۰۰ نفر (۱۸۴خانوار) بوده ‌است.

 

بارش برف و باران جمعه شب، تمام مناطق خراسان شمالی را سفیدپوش کرد که ارتفاع برف در ارتفاعات این استان از جمله منطقه گلیل بخش سرحد در شیروان به بیش از نیم متر رسید.

 

 

 

کد خبر 1037471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha