همه ساله حدود یک هزار قرآن آموز در جامعه القرآن های ملایر تربیت می‌شوند

کولیوند گفت: همه ساله حدود یک هزار قرآن آموز در جامعه القرآن های ملایر تربیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر، موسسه جامعه القرآن الکریم، به عنوان مؤسسه ای فرهنگی، آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد ارتباط هر چه عمیق تر و ماندگارتر نسل جوان با قرآن کریم، مصون ساختن دل و جان آنان در برابر انواع خطرات و آفات فرهنگی،از دهه 70 فعالیت های خود را آغاز کرد و به تدریج در نقاط مختلف کشور این مراکز گسترش یافتند و امروز در شهرهای مختلف کشور شاهد فعالیت های این مراکز قرآنی  و تربیت نخبگان قرآنی هستیم.

شهرستان ملایر نیز دارای دو مرکز جامعه القرآن در شهر ملایر و ازندریان است که این مراکز خود نیز دارای شعب مختلف در  سطح شهرستان هستند.

خبرنگار شبستان با مدیران این مراکز گفت و گویی انجام داده که در ادامه آن را می‌خوانیم

«زهرا کولیوند» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: مرکز جامعه القرآن  شهر ملایر در سال 1385 در شهر ملایر  تاسیس شده است .

 مدیر مرکز جامعه القرآن شهر ملایر با بیان اینکه  این مرکز یک نعمت بزرگ و ارزشمند  برای پرورش استعدادهای قرآنی  این شهر است افزود: با توجه به استقبال خوب خانواده های ملایری این مرکز در طول سال دوره های مختلف قرآن آموزی را برای کودکان برگگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه شروع کار این مرکز در ابتدا با ثبت نام حدود 5 تا 6 قرآن آموز شروع شد افزود: در حال حاضر به یاری خدا سالانه حدود یک هزار قرآن آموز در این مرکز برنامه‌ها و دوره های آموزشی را فرا می‌گیرند.

وی  با بیان اینکه  قرآن آموزان از سنین 4 سال به بالا هستند افزود: دوره های مختلفی برای قرآن آموزان برگزار می‌شود که شامل  دوره ای اشاره 4 ماهه ، دوره های  روان خوانی 9 ماهه  و حفظ جز 30  به صورت 8 ماهه است.

 

 فعالیت ۶ شعبه در نقاط مختلف شهرستان

کولیوند اضافه کرد: دوره‌های ابن مرکز شامل اشاره، حفظ موضوعی، روخوانمی، قرائت ، ترذتیل، احکام  روان خوانی فصیح خوانی  تفسیر و حفظ است.

وی   با اشاره به اینکه  این مرکز ش شعبه در نقاط مختلف شهرستان دارد گفت:  این مرکز 6 شعبه در  شهر ملایر و  شهر سامن و روستاهای علی آباد دمق،  کهکدان  ازناو و.. دارد.

کولیوند  تصریح کرد: تا کنون 15 نفر از این مرکز  موفق به حفظ کل قرآن شده و از حافظان موفق شهرستان ملایر محسوب می‌شوند.

مدیر مرکز جامعه القرآن شهر ملایر با بیان اینکه 37 مربی با این مرکز همکاری  دارند گفت: مرکز برادران و خواهران مجزا است.

 وی با شاره به اینکه  امسال با توجه به وجود کرونا دوره های آموزشی مجازی بوده است تصریح کرد: در حال حاضر نیز حدود 400 نفر با دوره های  مجازی پیش می روند.

تربیت 2 هزار و 500 قرآن آموز افتخاری برای مرکز جامعه القرآن الکریم و اهل البیت (ع) شهر ازندریان

«ناهید میرزایی» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایرگفت : جامعه القران شهر ازندریان  شهرستان ملایر حدود 9 سال است که با مجوز جامعه القرآن قم در شهر ازندریان فعالیت خود را شروع کرده است که  بنده حدود 6 سال است که مسئولیت این جامعه القرآن را بر عهده دارم.

مدیر مرکز جامعه القرآن الکریم و اهل البیت (ع) شهر ازندریان  افزود: در حال حاضر با توجه به بعد مکانی و استقبال همه مردم از این مرکز قرآنی  این مرکز در سه شعبه شامل دو شعبه در شهر ازندریان و یک شعبه نیز در روستای زمان آباد فعالیت دارد.

مدیر مرکز جامعه القرآن الکریم و اهل البیت (ع) شهر  ازندریان افزود: این مرکز از ابتدای تاسیس تا کنون تعداد 2 هزار و 500 قرآن آموز را تربیت کرده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در سنین مختلف از کودکان چهار ساله و برای سنین بزرگسال حتی تا 60 ساله است افزود: این دوره ها شامل  دوره‌های آموزشی شامل حفظ موضوعی اشاره ، روخوانی، حفظ تخصصی شامل حفظ یک ساله دو ساله ، چهار ساله و حفظ آزاد است .

وی با بیان اینکه  نوآموزان بعد از دوره روخوانی شروع  به حفظ می‌کنند حفظ آنها نیز با حفظ سوره‌های جزء 30 است که علاقمندان به حفظ می‌توانند حفظ قرآن را تا حفظ کل ادامه دهند  افزود: دوره حفظ  موضوعی اشاره 4 و نیم ماه، دوره روخوانی برای افراد 4 تا 6 ساله 11 ماه و برای 7 ساله به بالا  6 ماهه  است و  بعد از هر دوره برای  افراد آموزش دیده مدرک معتبر جامعه القرآن از سوی مرکز قم صاد ر می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه  تا کنون تعدادی از قرآن آموزان این مرکز با علاقه و با توجه به استعدادی که داشته توانسته‌اند حافظ قرآن شوند و 8 نفر توانسته‌اند حافظ کل قرآن کریم شوند و 3 نفر نیز حافظ 25 جزء هستندتصریح کرد: همچنین در حال حاضر نیز بیش از 15  بین ده تا 20 جزء  حافظ قرآن هستند که این حافظان نیز در حال ادامه حفظ تا رسیدن به حفظ کل هستند و تعداد حافظان دو جز به بالا نیز بسیار زیاد است.

 

 فعالیت ۱۶ مربی

میرزایی با بیان اینکه 15 تا 16 مربی  در این مرکز فعالیت دارند گفت: این مربیان دوره های تخصصی را در قم گذرانده اند که بعد از این دوره ها این مربیان در این مرکز جذب شده اند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز قرآنی برای کودکان پسر و دختر است و پسر 12 ساله را نیز در این مرکز پذیرش می کنیم گفت: بیشتر قرآن آموزان دختران هستند و مرکز مستقل برادران نداریم و مربیان ما نیز مربیان خواهر  هستند.

وی  با بیان اینکه با توجه به مشکلات کرونا کلاس های حضوری تعطبل شد  اما فعالیت ها  تعطیل نشده تصریح کرد: در حال حاضر کانال های از سوی مربیان تشکیل  و آموزش ها به صورت مجازی برای 130 نفر از سوی مربیان بارگزاری شده و پیگیری و اشکالات رفع می‌شود که با توجه به مجازی بودن آموزش‌ها  امسال از نقاط مختلف و حتی شهرها و استانهای دیگر نیز قرآن آموز داریم.

 برگزاری برنامه های فرهنگی

مدیر مرکز جامعه القرآن الکریم و اهل البیت (ع) شهر  ازندریان با بیان اینکه  طی سالهای مختلف با توجه به ظرفیت  این جامعه القرآن سالانه به صورت میانگین 300 تا 600 نفر قرآن آموز در این مرکز آموزش  دیده اند گفت: علاوه بر قران آموزی دورههای کلاس اخلاق تجوید؛  احکام و.. برگزاری مسابقات کتابخوانی  نمایشگاه کتاب،  دعوت از مسئولان، برنامه هایی مانند دعوت از روحانیون با عنوان عمو روحانی برای نو آموزان،  دوره خطابه و تا قبل از کرونا بعد از هر دوره اردوی های زیارتی تفریحی، آموزشی و.. برای قرآن آموزان... نیزدر جامعه القرآن  برگزار شده است.

  وی اقدامات مختلفی از جمله جمع آوری کمکهای مومنانه و اهدای قرآن به پرستاران و کادر درمانی در روز پرستار و... از فعالیت های فرهنگی این مرکز در سال جاری دانست.

کد خبر 1037476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha