رشادت های رزمندگان، سند افتخار ایران اسلامی است

به گفته آیت الله خاتمی، یکی از برنامه‌های تاثیرگذار در گرامیداشت یاد شهیدان، برگزاری کنگره شهدا است که استان در حال آماده شدن برای برگزاری این کنگره ملی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان طلوع اظهار کرد: کنگره 3535 شهید استان زنجان سال آینده در زنجان اجرا می شود.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه برگزاری باشکوه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برای همگان یک تکلیف است، افزود: برگزاری باشکوه این کنگره ملی باعث تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهد شد.

 

وی برگزاری این جشنواره را حرکتی بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: برای معرفی شهدا به عنوان نماد ایثار و شهادت و فرهنگ ایران زمین باید از تمام ظرفیت و فرصت هنرمندانه استفاده شود.

 

امام جمعه زنجان، رشادت های رزمندگان را سند افتخار و سربلندی ایران اسلامی عنوان کرد و افزود:  یکی از برنامه‌های تاثیرگذار در گرامی‌داشت چنین حماسه‌هایی، برگزاری کنگره شهدا است که استان در حال آماده شدن برای برگزاری این کنگره ملی است.

 

وی ادامه داد: مقدس‌ترین قداست‌ها در اسلام شهادت است؛ شهادت، راه امیرالمومنین (ع) است و پس از آن نیز در طول تاریخ ائمه معصومین (ع) در راه اسلام جان خود را فدا کردند.

 

آیت الله خاتمی با یادآوری اینکه زیبایی های حاکم بر روح  و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس را نمی توان در قاب تصویر نشان داد، گفت: باید صحنه‌هایی که در طول این هشت سال آفریده شد، تببین و تشریح شود.

 

امام جمعه زنجان در پایان خاطرنشان کرد:  برای اینکه کنگره ملی ۳ هزار و ۵۳۶ شهید استان زنجان در شأن شهدا برگزار شود، نیازمند همراهی و هم‌افزایی همه مسوولان در دست‌اندرکاران این برنامه است.

 

کد خبر 1037525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha