بسیاری از مشکلات امروز ناشی از عدم معرفت نسبت به امام زمان (عج) است

حجت الاسلام سلیمی گفت: اگر می خواهیم در خط امام باشیم و به ایشان خدمت کنیم راهش این است امام را شناخته و با سیره زندگی ایشان آشنا باشیم و همه مشکلات امروز ما ناشی از عدم شناخت نسبت به امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «ناصر سلیمی» در نشست تخصصی «مهدویت و وظایف منتظران در زمان غیبت» که امروز (یکشنبه ۲۴ اسفند) در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد:  در دعای عدیله آمده است به یمن وجود امام همه مردم در سراسر عالم رزق و روزی دارند، از الطاف الهی بهره مند می شوند و این آسمان و زمین قرار و آرامش دارد و در واقع از این فراز دعا متوجه می شویم حیات و ممات مردم به وجود امام وابسته است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: بر اساس حدیثی اگر دلیل و برهان خدا در روی زمین نباشد زمین اهل خود را فرو خواهد برد؛ آرامش آسمان و زمین و حیات مردم منوط به وجود امام است و ما در یک کلمه همه چیز خود را مرهون حجت و دلیل خدا بر روی زمین هستیم.

 

وی عنوان کرد:  در قبال این همه الطافی که از وجود امام به ما می رسد، وظایف بسیاری داریم به طوری که در حدیثی آمده است کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

 

حجت الاسلام سلیمی اعلام کرد: ما سه وظیفه عمده در برابر امام زمان خود داریم نخستین وظیفه شناخت و معرفت نسبت به وجود امام زمان (عج) است، اگر امام را نشناسیم نمی توانیم هدف خود را در دنیا به سرانجام برسانیم بنابراین اگر می خواهیم از مواهب امام معصوم استفاده کنیم باید شناخت و معرفت خود را نسبت به ایشان کامل کنیم و باید از این مسیر به دین برسیم.

 

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم در خط امام باشیم و به ایشان خدمت کنیم راهش این است امام را شناخته و با سیره زندگی ایشان آشنا باشیم و همه مشکلات امروز ما ناشی از عدم شناخت نسبت به امام زمان (عج) است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین تأکید کرد: بعد از شناخت امام زمان (عج)، محبت و علاقه خود را باید به امام زمان (عج) نشان دهیم و این امر باید در دل ما تبلور یابد و اعمال و زندگی ما باید نشان دهنده این امر باشد درواقع ما که ادعای شیعه بودن را داریم باید این علاقه در زندگی ما مشهود باشد و این علاقه نجات دهنده است.

 

وی تأکید کرد: وظیفه سوم اطاعت از امام زمان (عج) است و باید واجبات را انجام داده ومحرمات را ترک کنیم و توجه داشته باشیم هرچه گناه کنیم از ساحت امام زمان دور می شویم؛ در فرمایشی از امام خمینی (ره) آمده عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید و باید توجه داشته باشیم امام زمان هم ناظر بررفتار و کردار ماست.

 

حجت الاسلام سلیمی گفت: هر عمل زشتی قلب امام زمان (عج) را به درد می آورد بنابراین باید از گناهان دور باشیم؛ ما باید بی قرار امام زمان (عج) باشیم و از محارم و زشتی ها اجتناب کنیم و بصیرت خود را ارتقا دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی بین الطلوعین عصر ظهور است و ان شاالله ظهور حضرت را درک کرده و در رکاب ایشان باشیم.

 

کد خبر 1037602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha