کتاب «رویکردهای رقیب در مسئله شر» منتشر می‌شود

کتاب «رویکردهای رقیب در مسئله شر» به‌زودی از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه،کتاب «رویکردهای رقیب در مسئله شر» به‌زودی از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر می‌شود. این کتاب که به قلم ذوالفقار ناصری است، به بررسی انتقادی یکی از مسائل مطرح در فلسفه دین معاصر یعنی مسئله شرّ می‌پردازند و آن را از منظر یکی از فیلسوفان دین غربی بنام برایان دیویس بررسی می‌کند و در پایان راه‌حل فیلسوفان اسلامی را نیز با خوانشی جدید ارائه می‌دهد.

 

نویسنده در معرفی کتاب آورده است: مسئله شرّ یکی از مسائل مطرح در فلسفه دین معاصر است و رویکردهای مختلفی نیز در پاسخ بدان وجود دارد. امروزه فیلسوفان دین این مسئله را در قالب دو مسئله منطقی و قرینه‌ای صورت‌بندی کرده و گونه‌های مختلفی نیز برای شرور در عالم برشمرده‌اند. برایان دیویس از الهی‌دانان معاصر است که بر مبنای رویکرد تومیستی، هم نوع طرح مسئله شرّ  در الهیات جدید و هم برخی تئودیسه‌ها و دفاعیه‌ها در پاسخ به مسئله شرّ را نقد می‌کند و راه‌حل اصلی مسئله شرّ را در اصلاح رویکرد الهیاتی فیلسوفان دین می‌داند. در این کتاب، با نگاهی تحلیلی و انتقادی به آرای برایان دیویس، رویکردهای رقیب در مسئله شرّ شناسایی شده و پاسخ متفکران مسلمان به این مسئله نیز تبیین شده است

 

در جای دیگر می‌خوانیم: مسئله شرّ یکی از مسائل مطرح در فلسفه دین معاصر است و رویکردهای مختلفی نیز در پاسخ بدان وجود دارد. امروزه فیلسوفان دین این مسئله را در قالب دو مسئله منطقی و قرینه‌ای صورت‌بندی کرده و گونه‌های مختلفی نیز برای شرور در عالم برشمرده‌اند. برایان دیویس از الهی‌دانان معاصر است که بر مبنای رویکرد تومیستی، هم نوع طرح مسئله شرّ  در الهیات جدید و هم برخی تئودیسه‌ها و دفاعیه‌ها در پاسخ به مسئله شرّ را نقد می‌کند و راه‌حل اصلی مسئله شرّ را در اصلاح رویکرد الهیاتی فیلسوفان دین می‌داند. در این کتاب، با نگاهی تحلیلی و انتقادی به آرای برایان دیویس، رویکردهای رقیب در مسئله شرّ شناسایی شده و پاسخ متفکران مسلمان به این مسئله نیز تبیین شده است.    

کد خبر 1037618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha