اختصاص ۷۷ میلیون ریال اعتبار به فعالیت های کتابخوانی کانون های فهما

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی گفت: مبلغ ۷۷ میلیون ریال اعتبار حمایتی از فعالیت های کتاب و کتابخوانی، تا پایان سال جاری به حساب کتابخانه های فعال کانون های مساجد این استان واریز می شود.

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مبلغ 77 میلیون ریال اعتبار به حساب 14 کتابخانه فعال در کانون های مساجد این استان واریز می شود.

 

وی حمایت از فعالیت های کتابخانه ای و ترویج فرهنگ انس با کتاب  را از اهداف اصلی اختصاص این اعتبار  ذکر کرد و  افزود: این کتابخانه ها در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده و در طول  دوسال گذشته نسبت به دیگر کتابخانه ها، فعال تر بوده است.

 

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی با معرفی این کتابخانه ها اعلام کرد: کتابخانه «امام رضا (علیه السلام)» و «حضرت عباس (علیه السلام)» در شهرستان گرمه، کتابخانه کانون «امامت»، «امام رضا (علیه السلام)» و کانون «رمضان» در شهرستان بجنورد و نیز کتابخانه های کانون «معراج السعاده»، «محبان الزهرا(سلام الله علیها)» و «مشکات» در شهرستان اسفراین در این راستا حمایت می شود.

 

شیرازیان، همچنین کتابخانه کانون های «چهارده معصوم (علیه السلام) و «مهرورزان جوان» در مانه و سملقان، کتابخانه کانون «یاسین» در فاروج، «شهدای شهرک ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف)» و «امام سجاد (علیه السلام)» در شیروان و نیز کانون «رأفت» جاجرم  را شامل این اعتبار حمایتی اعلام کرد.

 

وی اظهارکرد: پنج میلیون و 500 هزار ریال به حساب هر یک از این کتابخانه ها واریز می شود.

 

شیرازیان آموزش کتابداران کانون های مساجد را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تا کنون دوره آموزشی کتابداری و آموزش کتابداران کانون ها به صورت مجازی و حضوری برگزار شده است.

 

گفتنی است، 242 کتابخانه باز و مخزن دار در کانون های مساجد استان فعال است.

 

 

کد خبر 1037631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha