صدور اسناد حدنگار در خراسان جنوبی ۳۹ درصد افزایش یافت

کارشناس مسئول کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی از افزایش ۳۹ درصد صدور اسناد کاداستری طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، « اسماعیل عطایی» امروز (۲۴ اسفند) در دومین نشست تخصصی درباره موضوع اجرای کامل ماده ۹ قانون جامع حدنگار (کاداستر) اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ هزار و ۷۸۲ سند در استان صادر شده است.

 

کارشناس مسئول کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی افزود: سال گذشته ۲۴ هزار ۲۴۹ سند در استان صادر شد که امسال ۳۹ درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان  اینکه امسال ثبت اسناد خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است، گفت: امسال چهار هزار و ۶۷۳ مورد اسناد دولتی صادر شده است که نسبت به سال قبل افزایش ۱۹۰ درصدی را نشان می دهد.

 

عطایی یادآور شد: سال گذشته اسناد صادره دولتی هزار و ۶۰۶ فقره سند در استان بوده است.

 

کارشناس مسئول کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با بیان اینکه سال آینده صدور اسناد حریم و بستر رودخانه‌ها از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک است، ادامه داد: تمامی ادارات اسناد مالکیت را به سند کاداستری تک برگ تبدیل کردند جز اداره آموزش و پرورش، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی که در حال انجام است.

 

عطایی افزود: ماده ۹ قانون جامع کاداستر همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده است تا نقشه اراضی املاک خود را برای جانمایی در اسناد کاداستر، تعویض اسناد قدیمی یا اخذ اسناد مالکیت جدید به ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر استان ارائه دهند.

 

وی با اشاره به اینکه مساحت املاک و اراضی دستگاه های دولتی استان را ۲۰۰ هزار هکتار اعلاک کرد و گفت: دستگاه‌هایی مانند ارتش که زمین‌های زیادی دارند باید بیشتر  در این زمینه همکاری کنند.

 

کارشناس مسئول کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی بیان کرد: با وجود اینکه از افق تعیین شده برای اجرای طرح کاداستر عبور کرده ایم، اما هنوز این طرح کامل عملیاتی نشده است.

 

 

کد خبر 1037636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha