قیمت ارزش منطقه ای در خیابان های فرعی رشت تنها ۲۵ درصد افزایش یافته است

افزایش قیمت ارزش منطقه ای در سال جدید موجب حواشی متعددی طی چند روز گذشته در رشت شد که در جلسه شورا درباره آن شفاف سازی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی رشت در حالی امروز(یکشنبه، ۲۴ اسفند) برگزار شد که نطق رییس کمیسیون توسعه و عمران را به حواشی و شایعات ایجاد شده بر سر موضوع افزایش تعرفه های ارزش منطقه ای محله های مختلف شهر اختصاص داد.


در جلسه پیشین شورای شهر رشت، یکی از اعضا با خروج از صحن جلسه، نسبت به افزایش قیمت ارزش منطقه ای در بودجه سال آینده شورا اعتراض کرد و سپس فیلم این خروج و برخی حواشی دیگر در فضای مجازی منتشر شد.

 

«امیرحسین علوی» در جلسه امروز با انتقاد از برخی رسانه ها در انعکاس نادرست اخبار مربوط به افزایش قیمت ارزش منطقه ای اظهار کرد: متاسفانه به دور از شفاف سازی، برخی رفتارها موجب افزایش نگرانی شهروندان شده و مسبب این نگرانی ها، حواشی جلسه ی پیش است.


رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا با بیان اینکه از سال ۹۲( به غیر از سال گذشته) هیچ افزایشی در تعیین قیمت ارزش منطقه ای خیابان های رشت صورت نگرفته افزود: طبق پیشنهاد جدید شهرداری، ارزش منطقه ای خیابان های اصلی شهر ۴۰ درصد و خیابان های فرعی ۲۵ درصد است..


وی تصریح کرد: با وجود این، حتی بین خیابان های فرعی در محله های ضعیف و کم برخوردار هم افزایش ارزش منطقه ای متفاوت است.


علوی با اشاره به معافیت های عوارضی در بودجه هم اعلام کرد: ۱۸۰ مترمربع برای مناطق ضعیف‌نشین شهر، معافیت عوارضی در نظر گرفته شده که چنین اقدامی تاکنون بی سابقه بوده و این امکان را به هر شهروندی می دهند که بتواند صاحب خانه شود.


وی ادامه داد: علاوه بر این، شورای پنجم و شهرداری تلاش کرده با توجه به شیوه نامه جدید و همراهی و همیاری نظام مهندسی ساختمان، برای واحدهای نسفی هم پایان کار صادر کند و بدین ترتیب مشکل این واحدها هم حل خواهد شد.


علوی ایجاد شبهه در عملکرد شورا و شهرداری در تعیین ارزش منطقه ای در فضای مجازی را شیطنت خواند و گفت: روابط عمومی شورا و شهرداری موظف هستند با شفاف سازی این موضوع، هر چه سریعتر نسبت به رفع حواشی و شبهات اقدام کنند.


تشکیل جلسه کمیسیون تلفیق شورا برای بررسی همکاری با قرارگاه خانم الانبیا(ص) در بخش دیگری از این جلسه، دوفوریت لایحه شهرداری مبنی بر احداث تقاطع های غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین(ع) رشت در راستای انعقاد همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) محل بحث و انتقاد اعضا قرار گرفت.


طبق این لایحه شهرداری مجوز انعقاد قرارداد به مبلِغ بیش از ۲۰ هزارمیلیارد ریال( ۱۸۰ درصد پلوس) برای اجرای دو پروژه احداث تقاطع های غیرهمسطح توسط قرارگاه خاتم الانبیا را داشت که با وجود نطق های موافقان و مخالفان، در نهایت دو فوریت آن رای نیاورد اما به صورت یک فوریت برای بررسی هر چه سریعتر به کمیسیون های مربوطه از جمله کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

کد خبر 1037656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha