رسیدگی به پرونده ۱۳۰ کارخانه ورشکسته مازندران مورد انتظار است

حسین زادگان یکی از مشکلات عمده در استان مازندران را تعداد کارخانجات ورشکسته اعلام کرد و گفت: با وجود ۱۳۰ کارخانه ورشکسته در مازندران لازم است این پرونده‌ها به صورت ویژه بررسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد حسین زادگان» امروز(۲۴اسفند) در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری که در سالن الغدیر سپاه کربلای استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مشکل مازندران همین واگرایی ها است که با همکاری سه قوا و نماینده ولی فقیه در استان با استفاده از عنصر زمان در حال رفع مشکلات هستیم.

 

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی مازندران با مشکلاتی مواجه ایم و در صدد رفع آن هستیم، افزود: هرجا با مشکلی مواجه بودیم همکاری دستگاه قضا را در بر داشت.

 

این مسئول با دو رویکرد در مازندران مواجه هستیم که بحث مطالبه محوری است که بسیاری از مشکلات هم توسط جوانان همین استان رفع شده است، تصریح کرد: 473 کیلومتر سواحل شمال است که 55 درصد سواحل در شمال است که اقتصاد دریا محور در کنار گردشگری، اراضی کشاورزی، باغی و صنعت موثر است.

 

حسین‌زادگان با بیان اینکه مازندران استانی گردشگرپذیر است در بحران کرونا این بخش به دلیل محدودیت های به وجود آمده با 55 درصد آسیب مواجه شده است، تصریح کرد: سهم راه های استان 4.6 درصد است و مازندران در تردد راه‌ها سهم 10 درصدی دارد.

 

وی با بیان اینکه در جمع آوری آب‌های سطحی در مازندران باید توجه ویژه‌ای شود، گفت: در فصل کشاورزی مازندران به آب زیادی نیاز دارد که سهمیه بندی صورت می گیرد.

 

استاندار مازندران قیمت مرکبات را یکی از مشکلات این استان اعلام کرد و افزود: با توجه به نرخ تولید مرکبات در مازندران و تامین نیاز کشور قیمت گذاری مرکبات برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.

 

این مسئول به اقدامات در حوزه پسماند مازندران اشاره کرد و از جمعیت شناور استان به عنوان مشکل به سرانجام رسیدن حوزه پسماند یاد کرد.

 

وی اظهار کرد: لازم است در حوزه دفع پسماند با توجه به راه اندازی مراکز زباله سوز در چند شهر استان این معضل در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

 

حسین زادگان طرح تنفس جنگل را از اقدامات موثر در احیای منابع جنگلی دانست و گفت: 60 درصد صنایع سلولزی کشور را مازندران تامین می‌کند لازم است در تهیه مواد اولیه این کارخانجات توجه ویژه شود.

 

وی یکی از مشکلات اساسی در استان را بحث اختلافات اراضی با اشخاص و نهادها عنوان کرد و افزود: بخشی از اختلافات با اوقاف، بنیاد علوی و سایر سازمان‌ها است که بررسی پرونده‌ها در دستگاه قضایی باید دقیق‌تر رسیدگی شود.

 

استاندار مازندران رسیدگی به برخی مشکلات استان مازندران را در سطح ملی دانست و اظهار کرد: تامین گوشت سفید در استان مازندران یکی از همین پرونده‌ها است.

 

این مسئول یکی از مشکلات عمده در استان مازندران را تعداد کارخانجات ورشکسته برشمرد و تصریح کرد: با توجه به  130 کارخانه ورشکسته در مازندران لازم است این پرونده‌ها به صورت ویژه بررسی شود.

 

حسین زادگان تصمیم دستگاه قضایی را در نهایی شدن منطقه آزاد موثر دانست و گفت: مازندران تنها استان شمالی است که فاقد منطقه آزاد است امیدواریم شورای نگهبان این مشکل استان مازندران را مرتفع کند.

 

وی آزاد سازی سواحل را اقدام قاطع دستگاه قضایی عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از سواحل به ظاهر در اختیار دستگاه‌های اجرایی است اما به شکل دیگری اداره می‌شود در این بخش دستگاه قضایی دقت نظر بیشتری داشته باشد.

 

استاندار مازندران نمایشگاه بین المللی قائم شهر را یکی از پرونده‌هایی دانست که در بستر رودخانه قرار دارد و همچون پرونده آقا مشهد با اوقاف استان در تقابل است، گفت: درصدی انحراف در دستگاه های اجرایی داریم اما حمایت قضایی می‌تواند در رسیدگی به پرونده ها موثر باشد.

کد خبر 1037682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha