ممنوعیت برقع و تعطیلی مدارس اسلامی در سریلانکا

دولت سریلانکا در اقدامی جدید علیه مسلمانان پوشش برقع برای زنان مسلمان را ممنوع و بیش از هزار مدرسه اسلامی را تعطیل می کند.

فریبا پازوکی 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، دولت سریلانکا در اقدامی جدید علیه مسلمانان پوشش برقع برای زنان مسلمان را ممنوع و بیش از هزار مدرسه اسلامی را تعطیل می کند.

 

«سارات ویراسکرا» وزیر امنیت عمومی سرلانکا در یک کنفرانس خبری گفت که سندی را برای ممنوعیت پوشش کامل صورت برخی از زنان مسلمان به دلایل امنیت ملی امضا کرده است.

 

وی گفت: در ابتدا اینجا زنان و دختران مسلمان هرگز برقع نمی پوشیدند . برقع نشانه افراط گرایی مذهبی است که اخیراا بوجود آمده است و ما قطعا آن را ممنوع خواهیم کرد.

 

پوشیدن برقع در کشور سریلانکا که دارای اکثریت بودایی است به طور موقت در سال 2019 ممنوع شد.

 

بعداً در سال 2019 «گوتابایا راجاپاسکا» (Gotabaya Rajapaksa ) که به خاطر سرکوب شورش های  چند دهه ای در شمال کشور به عنوان وزیر دفاع  مشهور بود پس از وعده سرکوب افراط گرایی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

 

راجاپاكسا  به اتهاماتی كه رد می كند  به نقض گسترده حقوق بشر در طول جنگ متهم است.

 

ویراسکرا ،وزیر امنیت عمومی دولت او گفت که دولت قصد دارد بیش از هزار مدرسه اسلامی را که به گفته وی سیاست ملی آموزش و پرورش را تحریم می کنند ، ممنوع کند.

 

وی گفت: هیچ کس نمی تواند هر مدرسه ای را  باز کند و هر آنچه را که می خواهد به کودکان بیاموزد.

 

اقدامات دولت سریلانکا در زمینه ممنوعیت برقع و تعطیلی مدارس به دنبال حکمی در سال 2020 مبنی بر اجباری کردن سوزاندن اجساد قربانیان کرونا برخلاف میل مسلمانان ،انجام می گیرد.

کد خبر 1037729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha