آمادگی آتش‌نشانی کاشان برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان از آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

روح الله فدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: ایستگاه ‌های پنج گانه سازمان آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌ های امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه پایان سال، آمادگی لازم را دارد.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان افزود: حریم جایگاه ‌های سوخت، معابر کم‌عرض، پارکینگ‌ها، ایستگاه‌ های برق و گاز فشار قوی از جمله محیط ‌های پرخطر محسوب می‌شود که آتش بازی چهارشنبه آخر سال در این محیط ها می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

 

فدایی، ماجراجویی برخی کودکان و نوجوانان در انداختن قوطی ‌های مواد تحت فشار اشتعال ‌زا مانند حشره‌کش‌ها در شعله ‌های آتش را خطرساز دانست و گفت: انفجار این ظروف با پرتاب ترکش‌های فلزی و ذغال به اطراف همراه است که می‌تواند به بدن افراد آسیب بزند یا باعث آتش‌سوزی خودروها شود.

 

مدیر روابط عمومی آتش نشانی کاشان از فروشندگان مواد شیمیایی و مشتقات نفتی خواست به هیچ عنوان در ایام چهارشنبه ‌سوری اجناس پرخطر مانند تینر را به کودکان و نوجوانان نفروشند و نیز نسبت به اصابت جرقه ‌های مواد محترقه این مواد خطرناک به بالکن منازل، درختان و… هشدار داد.

 

فدایی افزود: خانواده ها در این روزهای پایان سال حتماً خاموش‌ کننده دستی در منازل یا خودروهای خود داشته باشند و از خرید مواد محترقه از مکان‌های غیرمجاز یا دست فروشان پرهیز کنند.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان، بروز حتی یک حادثه در این روزهای پایانی سال را  برای نیروهای آتش‌نشان دردناک خواند و در پایان از همراهی و توجه شهروندان به رعایت نکات ایمنی و تبلیغات محیطی با موضوع هشدارهای این سازمان تشکر کرد.

 

فدایی همچنین از شهروندان خواست اتفاقات تهدیدآمیز یا پرخطر از سوی برخی سهل‌ انگاران را با سامانه تلفنی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان افزود: امیدواریم با کمک شهروندان چهارشنبه ‌سوری ایمن و بی ‌خطری را پشت سر گذاشته و نوروز سال ۱۴۰۰ را به خوشی، آرامش آغاز کنیم./

کد خبر 1037747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha