مختومه شدن ۹۵ درصد از پرونده های معوق در خراسان جنوبی طی سال جاری

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از پرونده های معوق در خراسان جنوبی طی سال جاری رسیدگی و مختومه شد، گفت: تاکنون ۲۳ هزار دادگاه آنلاین در سطح استان برگزار شده است و همچنان رتبه نخست کشوری این موضوع در دست خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (25 اسفند) در گردهمایی فصلی روسای حوزه های قضایی و دادستان های خراسان جنوبی با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و ولادت حضرت امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: امسال تلاش های بسیار خوبی در دستگاه قضایی استان صورت گرفت که جای قدردانی دارد.


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مراجعین متعدد به مجتمع های قضایی استان، گفت: در چنین شرایطی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ سلامت مردم و تداوم ارائه خدمات قضایی به آنان با تدابیری که به عمل آمد این بحران را پشت سر گذاشتیم.

 

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از دادرسی الکترونیک و شیفت بندی دادگاه ها توانستیم این وضعیت را مدیریت کنیم، ادامه داد: در بحث پرونده های معوقه که از اولویت های قوه قضاییه بود توفیقات خوبی در استان حاصل شد و بیش از 95 درصد این پرونده ها رسیدگی و مختومه شده است.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به گسترش دادرسی الکترونیکی در سطح استان، تصریح کرد: تاکنون 23 هزار دادگاه آنلاین در سطح خراسان جنوبی برگزار شده و همچنان رتبه نخست کشور را داریم.

 

وی بیان کرد: در استان خراسان جنوبی حوزه های قضایی و دادگاه هایی برگزار می شود که تمام اقدامات قضایی آن تمام الکترونیکی است و حتی یک برگ کاغذ فیزیکی در این پرونده ها شکل نگرفته است.


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری  افزایش دسترسی مردم در دستگاه قضایی محقق شد، افزود: امروز در اکثر شهرهای سطح استان دفاتر خدمات قضایی مستقر شده است و 2 دادگاه بخش درح و دیهوک به حوزه های قضایی استان راه اندازی شد.

 

حجت الاسلام حمیدی از راه اندازی دادگاه بخش سده (آرین شهر) در سال آینده خبر داد و گفت: امسال تعداد دادگاه های تجدیدنظر استان از چهار مورد به 6 دادگاه افزایش یافته است.

 

وی به موفقیت استان در مدیریت زندان های استان اشاره کرد و ادامه داد: طرح پایش و غربالگری زندانیان در سال جاری با موفقیت اجرا شد.

 


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به اشاره به کمک به تولید و اشتغال و مبارزه با تحریم های ظالمانه دشمنان در دستگاه قضایی، گفت: در سال جاری حدود 30 واحد تولیدی مشکل دار را کمک کردیم که تعطیل نشوند و به تولید برگردند.

 

حجت الاسلام حمیدی به برنامه های سال آینده دستگاه قضایی استان اشاره و تصریح کرد: اجرای سند تحول قوه قضاییه یکی از مهمترین برنامه های سال آینده است و نسخه شفابخش مشکلات قوه قضاییه خواهد بود.

 

وی با تاکید بر لزوم فعال شدن دبیرخانه سند تحول قضایی در استان، ادامه داد: باید چالش های دادگستری استان اولویت بندی و با برنامه ریزی مرتفع کنیم.

 


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: باید علاوه بر کمیت به کیفیت رسیدگی پرونده های قضایی استان توجه شود و احکامی که پس از هزینه های بسیار صادر می شود از استحکام لازم برخوردار باشد.

 

حجت الاسلام حمیدی افزود: برای رسیدن به قوه قضاییه الکترونیک و هوشمند باید سال آینده در این حوزه جهشی در استان صورت گیرد.

 

به گفته وی ادامه حمایت حقوقی و قضایی از واحدهای تولیدی و اشتغال همچنان اولویت قوه قضاییه خواهد بود.


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آینده، تاکید کرد: باید در دستگاه قضایی برای برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم کمک کنیم و اولویت ما پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی است و با تشکیل شعب ویژه قضایی به جرائم رسیدگی خواهد شد.


وی در پایان عنوان کرد: در قوه قضایی برای امنیت و شکل گیری رقابت سالم در انتخابات تلاش می شود.

کد خبر 1037758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha