۶۱۵ هزار خودرو در طرح محدودیت ترددهای شبانه گیلان جریمه شدند

حسن‌پور از جریمه شدن ۶۱۵ هزار خودرو در طرح محدودیت ترددهای شبانه گیلان خبر داد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا تا پنج‌شنبه در مورد اعمال محدودیت‌های ترافیکی جدید نوروزی در استان‌های شمالی از جمله گیلان اطلاعیه صادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین حسن‌پور» شامگاه (یکشنبه،24 اسفند) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از اعمال قانون 615 هزار خودرو در طرح محدودیت ترددهای شبانه گیلان سخن گفت و اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا تا پنج‌شنبه در مورد اعمال محدودیت‌های ترافیکی جدید نوروزی در استان‌های شمالی و گیلان اطلاعیه صادر می‌کند.

 

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه سال گذشته در ایام پایانی سال و برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری اتفاق تلخی در استان رخ نداده بود عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم مردم با پلیس همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم از اتفاقات ناگوار به موقع پیشگیری به عمل آوریم.

 

حسن‌پور هنجارشکنی، سلب کردن آسایش و به مخاطره انداختن آرامش مردم را از جمله مواردی که حتما پلیس با خاطیان آن برخورد جدی می‌کند اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح استان گیلان انجام دادیم با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال در چهارچوب قانون برخورد خواهیم کرد.

 

وی از عدم صدور مجوز برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال سخن گفت و ابراز داشت: این روزها به جهت شیوع ویروس کرونا بسیاری از جرایم به فضای مجازی کوچ کرده است و شیادان از هر فرصتی برای کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کنند.

 

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه تعداد 276 سایت و صفحات مجازی که اقدام به فروش، تبلیغ و آموزش مواد محترقه می‌کردند شناسایی شدند اذعان کرد: به تعدادی از این‌‌ها تذکر دادیم و برخی از فضای مجازی‌ها هم مسدود شد.

 

حسن‌پور از آمار کشفیات مواد محترقه در استان گیلان توسط پلیس خبر داد و اضافه کرد: بیش از 922 هزار عدد مواد محترقه کم‌خطر و حدودا 11 کیلوگرم مواد محترقه پرخطر در همین ایام در استان گیلان توسط پلیس امنیت اطلاعات کشف و ضبط شده و 92 نفر از فروشندگان هم دستگیر شدند. 

 

وی با بیان اینکه پلیس به هیچ عنوان مخالف برنامه‌های شاد و سالم که در فضای سالم برگزار شده و برای دیگران هم مخاطره ایجاد نمی‌کند مخالف نیست افزود: آن چیزی که پلیس با آن مخالف بوده و برخورد می‌کند پدیده زشت هنجارشکنی و سلب امنیت مردم است.

 

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان رویکرد ناجا را یک رویکرد اجتماع محور خواند و با تاکید بر اینکه پلیس از برنامه‌های فرهنگی استقبال می‌کند یادآور شد: امیدواریم نظارت و کنترل با همکاری همه مردم شکل بگیرد تا چهارشنبه آخر سالی که در پیش داریم با کمترین حادثه پشت سر گذاشته شود.

 

حسن‌پور وجود بیش از 11 هزار کیلومتر جاده و مسیرهای مواصلاتی در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در همین‌جا عاجزانه درخواست می‌کنیم که هموطنان در این شرایط کرونایی به گیلان مسافرت نکنند چون واقعا یک تهدید است و باید به هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا توجه کنند.

 

وی از تجمیع تمامی امکانات نیروی انتظامی برای اجرای طرح‌های ترافیکی در ایام نوروز سال 1400 سخن گفت و یادآور شد: برای کنترل تردد در محورهای استان گیلان 57 تیم با حدود 300 نفر افسر باتجربه پیش‌بینی شده است تا در نقاط تعیین شده مستقر شوند.

 

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان نصب 52 دوربین کنترل سرعت و سبقت در سطح محورهای مواصلاتی برون شهری استان را هم متذکر شد و تصریح کرد: برای کنترل ترافیک در محدوده‌های درون شهری گیلان نیز حدودا بیش از  90 تیم با 440 نفر نیرو پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

حسن‌پور با بیان اینکه کمتر از یک هفته به شروع سال جدید زمان مانده و یکسری از مردم با جدی نگرفتن کرونا به فکر سفرهای نوروزی هستند افزود: طبق آخرین رصدی که از پلیس راهور ناجا به عمل آوردیم قرار شده تصمیماتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شود که مراتب آن پنج‌شنبه ابلاغ می‌شود.

 

وی با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی هم‌اینک در ورودی استان گیلان در حال اجرا است تصریح کرد: اگر خودروهایی که با پلاک غیربومی وارد استان گیلان و شهرهای نارنجی قرمز آن بشوند اگر به تاکیدات پلیس توجه نداشته باشتند حتما اعمال قانون خواهند شد.

 

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان اجرای محدودیت‌های تردد شبانه از آذر امسال در گیلان از ساعت 21 تا 3 شب را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: پلیس از اعمال قانون مردم و شهروندان راضی نبوده و نیست اما به هر حال طبق آخرین آمارهای ما در راستای اجرای طرح تردد شبانه حدود 615 هزار فقره اعمال قانون انجام شد.

 

حسن‌پور با تاکید بر اینکه پلیس بر روی اراذل و اوباش اشراف اطلاعاتی کاملی دارد خاطرنشان کرد: افرادی که در این بخش دارای سابقه بد بودند را احضار کردیم و با افرادی هم که اقدام به شرارت کرده بودند  برخورد انجام دادیم از طرفی گیلان در پیشگیری از سرقت رتبه نخست کشوری و در بخش کشفیات هم رتبه دوم را دارد.

کد خبر 1037780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha