مسجد و کانون فرهنگی و هنری، محور فعالیت های فرهنگی در روستای ترنیک

مدیر کانون فرهنگی و هنری انصار مسجد امام حسین(ع) روستای ترنیک گفت: همه فعالیت ها در روستا با محوریت مسجد و کانون انجام می شود و اینجا چراغ مسجد به حضور نوجوانان و جوانان روشن است.

«حبیب الله شیردل» یکی از مدیران فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان فاروج است که مسجد را پایگاه همه فعالیت ها کرده و این روند نوجوانان و جوانان را پای کار آورده تا آنجا که ثبت اختراع هم از همین مسجدی ها رقم خورده است.

 

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری انصار مسجد امام حسین(ع) روستای ترنیک به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: کانون فرهنگی و هنری مسجد، مرکزی است که در کنار مسجد و با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد با انجام فعالیت های مختلف فرهنگی، پژوهشی و ورزشی زمینه حضور موثر و معنوی نوجوانان و جوانان را در این فضا فراهم می آورد.

 

وی افزود: وقتی مسجد برنامه محور باشد همه اقشار از آن استفاده می کنند و فعالیت آن، محدود به زمان اقامه نماز نمی شود.

 

شیردل که از فرهنگیان شهرستان هم هست، با اشاره به اینکه یکی از اعضای کانون این مسجد موفق به ثبت پنج اختراع شده است، گفت: وقتی نوجوانان و جوانان این افراد را می بینند به حضور در برنامه های کانون رغبت بیشتری می یابند و حقیقت و اصل فعالیت  ها در این فضا، قرار گرفتن در همین مسیر های علمی، فرهنگی و پژوهشی است.

 

وی با بیان اینکه شیوع کرونا روند فعالیت ها را در کانون های مساجد هم تغیر داده است، گفت: رویکرد ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی و رقابت سالم با تولید محتوا و اشتراک آن با توجه به مشکلات ناشی از کرونا بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری انصار مسجد امام حسین(ع) روستای ترنیک افزود: تاکنون فعالیت های مختلف حول محور طرح «ایران قوی» که طرحی است با هدف ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، اجرایی شده است.

 

شیردل گفت: در این طرح تلاش می شود در راستای تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برداشته شود و هدف از انجام آن نیز شناسایی و توانمند سازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی است.

 

وی انجام طرح تلاوت نور، پررنگ تر کردن مناسبت های ملی و مذهبی با اجرای برنامه های فرهنگی در چارچوب رعایت موارد بهداشتی، شرکت در دوره های آموزشی، مسابقات کانون های مساجد، برگزاری دوره آموزشی فنآوری اطلاعات و دوره تفسیر قرآن کریم را از جمله برنامه های کانون انصار عنوان کرد و افزود: امسال طرح ایجاد کتابخانه و انتخاب کتابدار هم انجام شد.

 

شیردل، ثبت و انتشار اخبار کانون در سطح کانون های مساجد کشور را از دیگر اقدامات یک سال اخیر عنوان کرد و گفت: مهمترین خبر این سال ثبت پنج اختراع توسط یکی از اعضای کانون در سازمان اختراع کشور بود که گواه بر اثر گذاری فعالیت ها در سطح مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه های شهرستان نگاه مثبتی به کانون مسجد دارند و در اجرای برنامه ها از این بازوی توانمند مشارکت می گیرند، بیان کرد: طی سال در حوزه برگزاری دوره های آموشی و توجیهی آسیب های اجتماعی، شناسایی نیازمندان روستا برای ارائه کمک های معیشتی، تهیه و توزیع نهال در سطح روستا در روز درختکاری، شناسایی افراد بیسواد و معرفی به نهضت سوادآموزی از سوی فعالان این کانون انجام شد.

 

شیردل گفت: مشارکت در برنامه های مختلف هم به قوت و غنای برنامه ها می افزاید و هم بهره وری را در آن بالا می برد و رویکرد در کانون مسجد روستا هم، استفاده از همه ظرفیت ها برای ارتقای روستا در همه سطوح است.

 

 

 

کد خبر 1037784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha