برگزاری مانور سلامت نوروزی در استان لرستان

نیکبخت از افزایش دو برابری نظارت بازرسان بهداشت محیط در ایام نوروز خبرداد و افزود: مانور سلامت نوروزی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به صورت متمرکز و با حضور تیم های نظارتی تمامی شهرستان ها در مرکز استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد رضا نیکبخت» امروزدر حاشیه ی این مانور در جمع افزود: در ایام نوروز کارهای نظارت بازرسان بهداشت محیط دو برابر خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در طرح سلامت نوروزی که از بیست و پنجم اسفندماه آغاز می شود 320 بازرسان در دو نوبت صبح و عصر کار نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را انجام خواهند داد.

 

وی ادامه داد: هم استانی های محترم می توانند هر گونه تخلف بهداشتی را به سامانه شبانه روزی 190 گزارش دهند تا بازرسان ما به محل مورد نظر مراجعه و مشکل را بررسی کنند.

 

نیکبخت با اشاره به رعایت 60 درصدی پروتکل های بهداشتی توسط مردم استان، اظهار کرد: وضعیت زردی که استان ما در حال حاضر دارد به جز با همکاری مردم میسر نمی شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: البته این بدان معنا نیست که ما در وضعیت بی خطری قرار داریم.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی استانهای همجوار ما شرایط بحرانی است و این یک خطر بالقوه است.

 

رئیس دانشگاه  افزود: تردد بین استانی به ویژه در ایام نوروز باید با دقت و شدت کنترل شود چرا که غیر از این می تواند وضعیت استان ما را به سمت قرمز و بحرانی بکشاند.

 

نیکبخت در ادامه وظیفه ی مرکز فوریت های پیش بیمارستانی استان در ایام نوروز را در کنار بازرسان بهداشت محیط بسیار حیاتی قلمداد کرد و عنوان کرد: در این ایام 75 پایگاه اورژانس شهری و بین جاده ای به صورت شبانه روزی آمادگی ارائه ی خدمات اورژانس را دارند.

 

وی ادامه داد: در سالجاری 127 تکنسین فوریت های پزشکی را با آزمون جذب کردیم که بخش مهمی از نیازهای انسانی ما در بخش اورژانس را مرتفع خواهد کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: از معاون درمان دانشگاه انتظار داریم برنامه ی منسجمی برای حضور متخصصین جراحی عمومی، قلب، اطفال، بیهوشی و طب اورژانس را در ایام تعطیلات نوروز تنظیم کنند.

 

 نیکبخت: نباید شرایطی به وجود آید که بیماران در این ایام سرگردان باشند.

 

وی تصریح کرد: معاونین دانشگاه به ویژه معاونین بهداشت، درمان و غذا و دارو و همچنین مسئولین سازمان فوریت های پیش بیمارستانی و مراکز بهداشت در ایام نوروز باید با حضور مستقیم خود برنامه ها را نظارت کنند.

 

نیکبخت در پایان با اشاره به تأمین و جذب اعتبار 2000 میلیارد ریالی برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم آباد، گفت: تمامی برنامه ها و اقدامات انجام شده حوزه ی سلامت در سال 1399 را طی روزهای آینده برای مردم تشریح خواهیم کرد.

 

مانور خودرویی سلامت نوروزی 1399-1400 با هدف ایجاد حساسیت در سطح جامعه به منظور رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی مقابله با کووید19 و همچنین رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی به منظور کنترل وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بین راهی و سامانه های آبرسانی به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای واگیر به خصوص بیماریهای منتقله از راه آب و غذا از محوطه ی ستاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان آغاز و در ادامه با مسیر خیابان شریعتی، خیابان علوی و خیابان امام خمینی(ره) ادامه و به پایان رسید.

 

در این مانور علاوه بر خودروهای بازرسی بهداشت محیط و فوریت های پزشکی، خودروهایی از نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اداره راه و شهرسازی و سازمان بسیح حضور داشتند.

کد خبر 1037828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha