افتتاح کتابخانه « بعثت » در مسجد گورابسر آستانه اشرفیه

به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کتابخانه بعثت مسجد آقا سیدمحمد یمنی گورابسر کیسم در آستانه اشرفیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، به‌منظور پاسداشت 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه بعثت کانون حضرت فاطمه( س) آقا سید محمد یمنی گورابسر کیسم شهرستان آستانه اشرفیه افتتاح شد.

 

در این آیین «محمدعلی رضوانی نژاد» با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به احادیث و روایات بی‌شماری که از پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) درباره فضایل علم و دانش که از طریق کتاب و کتابخوانی منتقل می‌شوند، اشاره کرد و گفت: با اهدا قرآن به مساجد و افزایش تعداد کتاب‌ها، کتابخانه‌های مساجد رشد فزاینده‌ایی یافت و کارکرد کتابخانه‌‌ای آن در کنار دیگر کارکردهای آموزشی مساجد مورد توجه قرار گرفت.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان فعالیت کتابخانه‌های مساجد را به دو صورت باز(در شبستان مسجد) و بسته( مخزن دار) اعلام کرد و افزود: در حال حاضر افزون بر 250 باب کتابخانه در مساجد سراسر استان دایر است که اکثریت این کتابخانه ها در شبستان مساجد در حال ارائه خدمات به کتابخوانان هستند.

 

وی از وجود  242 هزار و 560 جلد کتاب در کتابخانه‌های مساجد گیلان خبر داد و اذعان کرد: 15 هزار نوجوان و جوان گیلانی عضو کتابخانه‌های مساجد استان هستند.

 

«زهرا کریمی» نیز در این آیین با بیان اینکه کتابخانه بعثت به همت اعضای کانون در شبستان مسجد دایر شده است گفت: در حال حاضر بالغ بر 200 جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد و در حال تجهیز آن هستیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه(س) خواستار حمایت بیشتر مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی از کتابخانه‌های مساجد شد و بیان کرد: در تلاشیم تا کتاب‌های مفید منطبق با نیازهای اهالی در این کتابخانه در اختیار اعضا قرار گیرد.

کد خبر 1037847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha