طرح «انفاق مهدوی» در ایام شعبانیه اجرا می شود

حجت الاسلام عزیزی گفت در قالب برنامه های ستاد مردمی مهدویت طرح انفاق مهدوی با تهیه و توزیع بسته های معیشتی با پیش بینی ۳۱۳ بسته مواد غذایی با حمایت مردم و خیرین ویژه نیازمندان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمدعلی عزیزی» امروز دوشنبه (۲۵ اسفند) در نشست خبری اعلام برنامه های دهه مهدویت ۱۴۰۰ ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی در خصوص اهم برنامه های این ستاد بیان کرد: این برنامه ها در چهار بخش علمی، ترویجی، آموزشی و حمایتی اجرا می شود.

 

رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی در خصوص برنامه های علمی این ستاد گفت: تولبد محتوای معرفتی با عناوین قران و مهدویت، خانواده مهدوی و ادعیه مهدوی در فضای محازی و حقیقی، تولبد برنامه رسانه ای ویژه بخش صدا و سیمای استان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در موصوع مهدویت با هدف گسترش فرهنگ صحیح مهدوی در این ایام پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام عزیزی طراحی ویژه برنامه گفتمان عصر انتظار و ارائه در صدا و سیمای خراسان در تمام ایام سال ، تولید محتولی سمعی بصری با موضوع پاسخ به شبهات در بحث مهدویت با بهره گیری از اساتید متخصص مهدوی و تولید پوستر و کتابچه مهدوی در راستای نشر معارف مهدوی و توزیع کشوری از دیگر برنامه های علمی ستاد مهدویت دانست که در ایام شعبانیه در نظر گرفته شده است.

 

وی در خصوص برنامه های ترویجی این ستاد در ایام شعبانیه اظهار داشت: اعزام ۱۵۰ مبلغ خواهر و برادر به مراکز متقاضی مبلغ مهدوی، اجرای طرح ابتکاری هر خانه یک مهدیه با برگزاری حلقه های معرفت خانه به خانه، اجرای طرح منتظران بیدار با مدیریت و برگزاری دعای ندبه در 14 نقطه شهر مشهد، اجرای طرح مساجد مهدوی با برگزاری حلقه های معرفت مهدوی، احیای قرائت روزانه زیارت ال یاسین در مساجد سطح شهر، برپایی نمایشگاه مهدویت در محل باب الجواد و ارائه پک فرهنگی به زائرین رضوی و اجرای طرح مشاور مهدوی با پاسخ به سوالات و شبهات مراجعین از برنامه های ما است که در ایام شعبانیه پیش بینی شده است.

 

رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی بیان کرد: در قالب برنامه های آموزشی طرح کارگاه های آموزش مهدوی شناسی در بقاع متبرکه و طرح اندیشه سازان مهدوی با برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه طلاب و دانشجویان پیش بینی کردیم. با توجه به اینکه حضرت آقا در سخنرانی نیمه شعبان سال قبل فرمودند: کمترعصری است که جامعه بشری مثل امروز نیاز به منجی کرده باشد. لذا ما  10 موضوع را در موعود شناسی محور گفتگو قرار دادیم.

 

وی گفت: این ده موضوع شامل انتطار چیست منتظر کیست، تلاش منتطرانه یا آرزو اندیشی، امید گرایی و آینده خواهی آموزه های مهدوی در نهج البلاغه، عهد با موعود، مهدی باوران و مهدی یاوران چه ویزگی هایی دارند، وظایف منتظران، روش های تربیت منتظرانه فرزندان، نقش زنان در ترویج فرهنگ مهدوی و جلوه هایی از جامعه مهدوی می باشد.

 

حجت الاسلام عزیزی در خصوص برنامه های آموزشی این ستاد گفت: ما پیشنهاد برگزاری دوره آموزشی موعود شناسی را در رواق دارالحجه را به آستان قدس رضوی به عنوان مطالبه دادیم که در صورت موافقت آستان قدس رضوی اجرا خواهد شد.

 

وی در خصوص برنامه های حمایتی این ستاد تصریح کرد: اجرای طرح انفاق مهدوی با تهیه و توزیع بسته های معیشتی با پیش بینی 313 بسته مواد غذایی با حمایت مردم و خیرین ویژه نیازمندان ، تلاش در جهت احیا و توسعه موقوفات مهدوی از طریق رایزنی با اداره کل اوقاف و امور خیره استان ، گسترش صندوق قرض الحسنه صدقات جاریه و اجرای طرح هر خانه یک درخت با کاشت هزار اصله نهال در دهه مهدویت در منطقه خاتوران برای ایام شعبانیه پیش بینی شده است.
 
 

 

کد خبر 1037915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha