گسترش فرهنگ مهدویت با تجهیز به سلاح علم میسر است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: گسترش فرهنگ مهدویت با تجهیز به سلاح علم میسر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» (25 اسفند) در آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی که در حوزه خاتم‌الانبیا(ص) اراک برگزار شد، با تبریک به مناسبت ماه مبارک شعبان گفت: ماه شعبان ماه پر خیر و برکت و با عظمتی است که باید از این ماه بهره کافی را ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه طلاب علوم دینی باید تمام تلاش خود را در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی بکار گیرند، افزود: امروز ما با تهاجم فرهنگی دشمنان روبرو هستیم و وظیفه ما در این راستا سنگینتر است.

 

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه روشنگری و امیدبخشی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان رسالت خطیر جامعه روحانیت است، ادامه داد: دشمنان همواره در صدد توطئه افکنی و سیاه نمایی هستند که در این راستا طلاب علوم دینی می توانند با روشنگری و ایجاد امید این توطئه ها را بار دیگر خنثی کنند.

 

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تبلیغ دین و زمینه‌سازی برای  رشد اعتقادی جامعه یکی دیگر از وظایف طلاب علوم دینی است، ادامه داد: شما عزیزان مسئولیت خطیری بر دوش دارید و باید بیش از پیش به این امور توجه داشته باشید.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه لباس طلبگی لباس مقدسی است، گفت: طلاب باید برای خود برنامه و هدف مشخص کنند و در راستای رسیدن به آن اهداف و برنامه ها آگاهانه گام برداشته و تلاش کنند.

 

آیت الله دری با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت تنها با سلاح علم می تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کند، ادامه داد: به همین منظور شما عزیزان باید خود را مسلح به سلاح علمی کرده و همچنین تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه‌های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.

 

وی بر دسترسی آسان همگان به فضای مجازی و گسترش رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی، اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی وظیفه خطیری در قبال جامعه برعهده دارند و باید در این حوزه ها فعال باشند.

 

گفتنی است در این مراسم ۵۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی به لباس‌ روحانیت ملبس شدند.

 

کد خبر 1038035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha