جزئیات مجازات ساخت، توزیع و به کارگیری از مواد محترقه/ پلمپ فروشگاه و خودروهای متخلف در چهارشنبه آخر سال

حجت الاسلام سید حسینی گفت: قانون گذار برای ساخت مواد محترقه که خاصیت انفجاری داشته باشد تا پنج سال حبس در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سید رضا سیدحسینی» شامگاه امروز (دوشنبه 25 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خريد، فروش، نگهداري، حمل و استفاده از مواد محترقه غيرقانوني جرم است.

 

 دادستان مرکز استان گلستان ادامه داد: براساس قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غيرمجاز و ماده 11 و 12 آن هرگونه ساخت و مونتاژ، خرید و فروش، حمل مواد محترقه ممنوع است و برای آن مجازات تعریف شده است.

 

حجت الاسلام سیدحسینی یادآور شد: ساخت و مونتاژ مواد محترقه جزای سنگین و تا دو سال حبس برای آن در نظر گرفته شده و اگر این مواد خاصیت انفجاری داشته باشد قانون گذار تا پنج سال حبس نیز در نظر گرفته است.

 

وی افزود: برای توزیع، خرید و فروش مواد محترقه و انفجاری نیز قانون گذار از 91 روز تا 6 ماه حبس در نظر گرفته است و اگر رفتار مجرمانه نیز وجود داشته باشد این مجازات سنگین تر نیز خواهد شد.

 

دادستان مرکز استان گلستان یادآور شد: اگر در خودرویی مواد محترقه کشف شود و یا اینکه به وسیله خودرو از این مواد محترقه برای ایجاد آلودگی صوتی استفاده شده باشد این خودروها به مدت دو هفته توقیف خواهند شد.

 

حجت الاسلام سیدحسینی افزود: اگر فروشگاهی نسبت به فروش و توزیع مواد محترقه اقدام کند پلمپ می شود.

 

 

کد خبر 1038075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha