نشست خبری استاندار کرمان/ از مطالبه نسبت به شرکت های بزرگ تا اعلام نیاز به مدیران جسور

زینی وند با طرح مباحث مختلف، ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: کشور از قوانین موجود فلج شده و نیازمند انقلاب در نظام اداری هستیم که بخشی از آن در بیانیه گام دوم آمده و تا زمانی که وضع همین است نیازمند مدیران جسور و با ذهن حل المسئله ای هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، سه شنبه(26 اسفند) در نشست خبری با رسانه ها با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: سپاه پاسداران از ساختارهایی است که باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی است.

 

 

استاندار کرمان افزود: در دل این نهاد تأسیسی نام آورانی سربرآوردند که آوازه جهانی دارند و در رأس این قله بزرگ سردار نام آشنای دنیا سردار سلیمانی است.

 

 

وی ادامه داد: سپاه علاوه بر نقش آفرینی مؤثر در جنگ؛ بعد از آن هم در حوزه سازندگی، بهداشتی، فرهنگی و شئونات زندگی مردم و در سختی ها کنار مردم بوده و تا امروز این خدمت رسانی ادامه دارد.

 

زینی وند با بیان اینکه با آمادگی کامل فرآیند انتخابات را در استان آغاز کردیم و امروز آخرین روز ثبت نام شورای شهر است؛ افزود: هیئت های اجرایی با کمترین اختلاف شکل گرفت و امیدواریم انتخاباتی پرشور، سالم، رقابتی و مطمئن داشته باشیم زیرا فردای انتخابات وضعیت کشور متفاوت است و اگر مشارکت پایین باشد هم در عرصه بین الملل با مشکل مواجه می شویم و هم آن رییس جمهوری که با رأی پایین انتخاب شده با مشکل مواجه می شود.

 

وی تصریح کرد: فرآیند انتخابات کاملاً قانونی و شفاف و با حضور نمایندگانی از خود مردم اجرا می شود و ساختار انتخابات در کشور ما اطمینان بخش است.

 

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درگیری یک ساله با ویروس کرونا گفت: خبرنگاران روایت گر زندگی مردم در این شرایط سخت بودند و درخواست دارم نگذارید وضعیت عادی سازی شود زیرا خطر کرونا همچنان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه وزارت کشور و دولت به عنوان قوه مهم نظام در کنار سایر قوا حتماً در خصوص مشارکت مردم احساس مسئولیت می کند و در جایی که باید رفتاری کند تا مردم مشارکت داشته باشند حتماً انجام می شود اما اصل بی طرفی باید رعایت شود؛ اظهار کرد: میزان ثبت نامی های انتخابات شورای شهر نشانه این است فضای گرم انتخابات نمی بینیم.

 

زینی وند افزود: ما مشروعیت نظام را به مشارکت گره زدیم در حالیکه در دنیا چنین نیست و انتخابات مجلس گذشته هشداری بود که اگر انتخابات ریاست جمهوری هم در آن حد باشد، با مشکل مواجه می شویم.

 

وی در خصوص استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی استان برای ایجاد توسعه متوازن گفت: بنگاه های مهمی به تناسب تولید ثروت کلانی که از استان کردند اما در توسعه متوازن نقش نداشتند که چند ایراد به اینها وارد است؛ زنجیره هایی ذیل معادن تعریف می کنند که با توجه به ذخایر معدنی تمام شدنی مثل سنگ آهن وضعیت استان در آینده چه خواهد شد؟

 

زینی وند گفت: شرکت هایی که ثروت آنان در استان تولید می شود باید حداکثر حساب های بانکی خود را در این استان متمرکز کنند اما این بخشی از کار است و بخش دیگر این است ذیل صنایع بزرگ هلدینگ های متناسب با ظرفیت های استان تعریف و وارد صنایع تبدیلی استان شود.

 

وی با بیان اینکه باورم نمی شد بخشی از نقاط استان ثروتمند کرمان اینقدر محروم باشد؛ علت آن را نداشتن برنامه توسعه متوازن با استفاده از ثروت خلق شده در استان دانست و تصریح کرد: تقاضای مشخص ما این است این شرکت ها از ظرفیت و پول کلانی که در اختیار دارند وقتی معین اقتصادی می شوند در منطقه مورد نظر باید ورود و تولید ثروت را توزیع کنند.

 

استاندار کرمان در تکمیل این بخش از سخنانش اظهار کرد: یعنی کارخانه های در منطقه محروم باید یک سری افراد را آنجا شاغل و کلاَ مسئولیت اجتماعی بپذیرند و صنایع وابسته به خود را در کل استان توزیع کنند و ثروت خود را در بانک های استان سپرده گذاری و از قِبَل آن طرح های مطالعه شده را با توجه به محدودیت منابع دولتی، تأمین اعتبار کنند.

 

 

وی افزود: عمده ای از سهام بورس متعلق به شرکت های سرمایه گذاری استان کرمان است و انتظار ما از این شرکت ها این است در کلان پروژه ها بخشی از مسائل مالی را از بورس تأمین کنند و شرکت هایی که در تخصص آنها هم نیست در حوزه گردشگری و کشاورزی ورود کنند و به طور مشخص خواسته من تأسیس سازمان مسئولیت های اجتماعی در استان است.

 

زینی وند با اشاره به اینکه مثلث گردشگری «یزد، اصفهان و شیراز»مقصد سفرهای اروپایی است و خبری از کرمان نیست؛ تأکید کرد: باید گفتمان و کلیدواژه ایجاد شود و نخبگان و رسانه ها آن را به مطالبه عمومی تبدیل کنند با وزیر گردشگری مفصل مذاکره شده و مربع گردشگری را در اذهان انداختیم و همه طرح های گردشگری را حمایت می کنیم زیرا گردشگری در استان کرمان خیلی غیرفعال است.

 

وی در خصوص کمبودهای بازار توضیح داد: همه تلاش خود را کردیم این اتفاق نیفتد اما شبکه توزیع حتماً ایراداتی دارد و سیستم های توزیع فسادزا است هم در صنوف و هم در ادارات و دلال هایی که به مردم رحم نمی کنند همه جا هست اما بعضی مسائل فرهنگی است و گاهی مردم به یکدیگر رحم نمی کنند.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه به دستگاه های امنیتی دستور دادم به کسانی که فساد می کنند رحم نداشته باشند و این افراد را رسماً مصاحبه و معرفی کنید؛ افزود: گرچه کوتاهی ما هست و منکر کم کاری و فساد در شبکه توزیع نیستیم اما همه این اتفاقات تقصر ما نیست و کالاهای ضروری و میوه شب عید تأمین است اما دلال بازی ها دیگر در اختیار ما نیست.

 

 

وی از رسانه ها خواست در انعکاس اخبار منصف باشند و  دقیق حرف بزنند تا مردم به آنان اعتماد کنند و سپس با انتقاد از تقطیع سخنان خود توسط برخی رسانه ها گفت: این باعث بی اعتبار جلوه دادن استاندار می شود.

 

زینی وند با انتقاد شدید از قوانین زائد و غیرکارشناسی افزود: کشور از بروکراسی ها فلج شده و نیازمند انقلاب در نظام اداری هستیم که بخشی از آن در بیانیه گام دوم آمده و تا زمانی که وضع همین است نیازمند مدیران جسور و با ذهن حل المسئله ای هستیم.

کد خبر 1038197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha