اعلام حمایت انجمن اسقف های کاتولیک از جامعه مسلمانان نیوزیلند

کمیته میان ادیانی انجمن اسقف های کاتولیک نیوزیلند حمایت خود را از مسلمانان این کشور اعلام کرد و همزمان با بزرگداشت دومین سالگرد کشتار کریستچرچ در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ مراسم دعا و نیایش برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «vaticannews»، کمیته میان ادیانی انجمن اسقف های کاتولیک نیوزیلند (NZCBC) حمایت خود را از مسلمانان این کشور اعلام کرد  و همزمان با بزرگداشت دومین سالگرد کشتار کریستچرچ در 15 مارس 2019 مراسم دعا و نیایش برگزار کرد.

 

روز شنبه ، نیوزیلند دومین سالگرد کشتار غم انگیز پنجاه و یک نمازگزار در دو مسجد کریستچرچ توسط یک فرد مسلح را برگزار کرد و چند صد نفر در کریستچرچ برای مراسم یادبود ملی به احترام کسانی که هنگام حمله کشته شدند جمع شدند.

 

کمیته روابط میان ادیانی اسقف های نیوزیلند در اقدامی برای اعلام نزدیکی و همبستگی نامه حمایت از جوامع مسلمان این کشور را ارسال کرد.

 

در این نامه که «کالین مک لئود» رئیس کمیته میان ادیانی امضا کرده ، آمده است: در این زمان با روحیه صلح و دعا ما با کسانی که در این سرزمین زندگی می کنند و به ویژه جامعه مسلمانان نیوزیلند ارتباط برقرار می کنیم.

 

این نامه همچنین می افزاید: ما همچنان به دعا ادامه می دهیم و برای گفتگوی غنی با کسانی که از اعتقادات و فرهنگ های گوناگون استقبال می کنند ، استقبال می کنیم.

 

در حملات 15 مارس 2019 ، برنتون تارانت استرالیایی 44 نفر را در مسجد النور کشت و سپس به مسجد لینوود رفت و در آنجا هفت نفر دیگر را کشت.

 

 در پی این حملات نیوزیلند قوانینی را تصویب کرد که انواع سلاحهای نیمه اتوماتیک را ممنوع کرد.

کد خبر 1038226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha