آغاز  دومین "مجمع گفتگوی تهران" با سخنرانی وزیر امور خارجه

دومین «مجمع گفتگوی تهران» که توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شده است با سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دومین «مجمع گفتگوی تهران» که توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شده است با سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. دومین مجمع گفتگوی تهران به واسطه شرایط ناشی از کرونا به صورت مجازی و بر خط با حضور شرکت کنندگانی از داخل و خارج از کشور برگزار شده است.

پیش از این سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اهداف این مجمع را هم اندیشی و تبادل نظر مقامات ارشد سیاسی و روسای موسسات مطالعاتی و اندیشکده ها از منطقه و جهان در خصوص  شرایط منطقه ای پیرامون جمهوری اسلامی ایران شامل خلیج فارس، آسیای مرکزی و قفقاز از جمله افغانستان همچنین بررسی تبعات امنیتی و سیاسی این تحولات بر روندهای منطقه ای، ایجاد فهم صحیح تر از فرایندهای موجود و نیز همفکری پیرامون یافتن را ه های همکاری بین کشورهای منطقه در جهت ایجاد صلح و ثبات، امنیت و رفاه مردم منطقه، چگونگی نقش آفرینی بازیگران منطقه ای و بین المللی در راستای ایجاد ثبات یا بی ثباتی، پویایی های گسترده و متنوع شامل روندهای سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی ذکر کرده بود . 

بر اساس اعلام خطیب زاده علاوه بر حضور و سخنرانی مقامات ارشد سیاسی کشورهای منطقه -شامل مقامات سیاسی کشورمان- تعدادی از روسای مراکز مطالعاتی و اندیشکده های داخلی، منطقه ای و جهانی و صاحب نظر در مسایل منطقه ای نیز در نشست های سه گانه شامل پویایی ها و تحولات مهم منطقه ای؛ مفهوم همسایگی در غرب آسیا با تکیه بر مناطق و ماهیت و نحوه ساماندهی ارتباطات فیمابین؛ و در نهایت پرونده های مهم سیاسی -امنیتی منطقه تبادل نظر خواهند کرد. 

کد خبر 1038227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha