اجرای طرح آرامش بهاری در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان قزوین

حجت الاسلام مجیدی از اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در نشست خبری که امروز (سه شنبه ۲۶ اسفند) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، بیان کرد: در سال ۹۹ به دلیل همزمانی با کرونا، شاهد همدلی و مواسات مردم بودیم و مقام معظم رهبری از مردم خواستند در رزمایش مواسات و کمک مومنانه پا در میدان گذارند و مردم هم به این فرمایش رهبری لبیک گفته و تبعیت کردند و در بحث مواسات و همدلی کشور را به رزمگاه تبدیل کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: مجموعه اوقاف در این مواسات و همدلی و نهادینه شدن این امر نقش آفرین بود که جا دارد از اهالی رسانه هم در این حوزه تقدیر کرد که در این خصوص نقش بسزایی داشتند و قطع یقین اهالی رسانه ای که در ترویج وقف و مواسات و همدلی قدم برداشتند، جهادگران عرصه همدلی و کمک مومنانه هستند.

 

وی عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که در اداره کل اوقاف و امور خیریه در حال اجراست، جشنواره وقف چشمه همیشه جاری است که استان قزوین میزبان رشته خوشنویسی است و مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ماه تعیین شده است که در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث و نسخ در مجموع از ۳۰ نفر از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

 

حجت الاسلام مجیدی در ادامه اظهار کرد: در پایان سال و در آستانه آغاز سال ۱۴۰۰ هستیم؛ هر ساله طرح آرامش بهاری توسط اوقاف در بقاع متبرکه برگزار می کرد و امسال به دلیل بیماری کرونا و رنگ بندی اعلام شده این طرح ضوابط خاص خود را دارد و با توجه به اینکه قزوین در شرایط زرد کرونایی دارد و برگزاری برنامه های فرهنگی  در بقاع با رعایت پروتکل ها منعی ندارد.

 

وی تصریح کرد: در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان قزوین طرح آرامش بهاری اجرا می شود که این طرح شامل اجرای برنامه در سال تحویل، اعیاد شعبانیه، برپایی غرفه های مشاوره با حضور ۱۰ مبلغ اعزامی و ۱۰ مبلغ بومی است و تلاش شده فضای مطلوب و آرامی را در بقاع متبرکه داشته باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین توضیح داد: راه اندازی کاروان شادی یکی دیگر از اقداماتی بود که امسال در اعیاد مختلف اجرایی شد و در نیمه شعبان هم این برنامه را خواهیم داشت و چند روز قبل از این عید بزرگ، اجرای برنامه آغاز می شود.

 

وی تأکید کرد: یکی از برنامه های دیگر طرح تبرکات مهدوی است که در سال های گذشته این برنامه در شب های سال نو با عنوان دست های مهربانی اجرا می شد و امسال به دلیل همزمانی با میلاد امام زمان (عج) عنوان طرح، تبرکات مهدوی نامگذاری شده است که ۲ هزار و ۵۰۰  بسته ۳۰۰ هزار تومانی بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: در حوزه طرح مواسات و کمک مومنانه در سال جاری، ۲۱ هزار بسته غذایی، بهداشتی و تحصیلی در بین خانواده های نیازمند و همچنین ۲۵ هزار و ۴۰۰ پرس غذای گرم در بین کادر درمانی و بیماران کرونایی توزیع شد که ارزش ریالی بسته ها بیش از ۶ و نیم میلیارد تومان است.

 

وی گفت: ۴۸ هزار و ۷۰ لیتر مواد ضدعفونی، ۸۰۰ عدد گان و ۲۰۰ هزار ماسک در سال جاری توزیع شد و در این شرایط از مدارس علمیه استان هم غافل نشدیم و توزیع جیره خشک داشتیم که در مجموع ۱۱ میلیارد تومان در این بخش ها هزینه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: همچنین در سال جاری با توجه به نیت واقف ۱۶واحد مسکونی را در سال جاری خاص زوج های طلبه بهره برداری کرده و واگذار کردیم.

 

وی با اشاره به مرمت آستان مقدس امامزاده حسین اظهار کرد: امامزاده حسین کار مهمی بود و باید دستگاه های مختلف کمک می کردند که با ورود جدی اداره کل اوقاف و امور خیریه و همراهی میراث فرهنگی به جهت فنی کار آغاز شد و همه آورده ریالی پروژه برای بحث مرمت بر عهده اداره کل اوقاف است.

 

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: کار فاخری که در این پروژه شده در حوزه توسعه سرداب امامزاده حسین (ع) است که بالغ بر ۸ میلیارد تومان برای مرمت این آستان مقدس هزینه خواهد شد.

 

وی افزود: در بحث بقعه چهارانبیا، شبستان در حال احداث است و در خصوص این بقعه متبرکه، حریم بقعه در گذشته تصرف شده و تبدیل به خیابان شده است و قبور زیادی از علمای شاخص در اینجا وجود دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: اقدام دیگر در سال جاری در حوزه تجهیز بقاع متبرکه به نیروگاه خورشیدی بود که چهار نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه افتتاح شد و پنج نیروگاه در سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود.

 

وی یادآور شد: بنا داریم در اراضی ۱۰ هکتاری بحث راه اندازی گلخانه ها و کشاورزی مدرن را داشته باشیم و پروژه کلانی هم در استان قزوین داریم که در مرحله دریافت مجوز است و در آینده در خصوص این پروژه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

گفتنی است در پایان این  نشست از خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات محلی در استان قزوین تقدیر شد.

کد خبر 1038288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha