حدود ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال رسید

تحفه گر با بیان اینکه در سال جاری حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال صادرات محصولات فرهنگی رادر خراسان رضوی شاهد بودیم، گفت: یک هزار ۹۷۵ عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال رسید که پس از بررسی هیئت داوران برگزیدگان معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «افشین تحفه گر» امروز سه شنبه (۲۶ اسفند) در آیین معرفی برگزیدگان هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد؛ ضمن تبریک حلول ما شعبان بیان کرد: شیوع کرونا در کشور فرصتی را برای مردم به وجود آورد که فرصت ها برای خواندن و مطالعه کتاب را بیشتر کرد.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: افزایش مطالعه کتاب بستر را برای تالیف و چاپ کتاب توسط نویسندگان و ناشران فراهم کرد؛ لذا در استان شاهد افزایش درخواست توسط ناشران برای صدور مجوز در خصوص چاپ کتاب بودیم.

 

وی با بیان اینکه چهار فصل فروش کتاب استان، بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه را پشت سرگذاشتیم؛ اظهار داشت: در فروش زمستانه کتاب، خراسان رضوی امسال در ششمین فصل خود بالاترین رقم فروش از حیث مبلغ و تعداد نسخ را در کشور را بعد از تهران به خود اختصاص داده است که نشان دهنده فراهم بودن بستر در این حوزه است.

 

تحفه گر اظهار داشت: یک هزار ۹۷۵ عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال رسید و هیات داوران در موضوعات ادبیات، روانشناسی، دین، هنر و ... را مورد بررسیی قرار دادند.

 

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ خراسان رضوی ۱۹ میلیارد ۶۱۹ میلبون ریال صادرات کتاب به کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان و ... داشته است؛ افزود: اگر انتقال فرهنگ ایرانی را از طریق رسانه پایدار انجام دهیم می تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

 

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: در سال جاری حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال صادرات محصولات فرهنگی رادر خراسان رضوی شاهد بودیم.

 

 

کد خبر 1038354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha