نگاه محدود شور انتخابات را کاهش می دهد

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه نگاه محدود شور انتخابات را کاهش می دهد گفت: شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت افراد ضمن اعمال نظر و دقت و به کار بستن قانون قدری درها را باز کند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد افزایش میزان مشارکت مردم و انتخاب کاندیدای اصلح گفت: واقعا شورای محترم نگهبان در مورد تایید صلاحیت افراد ضمن اعمال نظر و دقت و به کار بستن قانون قدری درها را باز کند و افرادی که پنج چیز اول ایران، دوم جمهوری اسلامی، سوم انقلاب اسلامی، چهارم قانون اساسی و پنجم ولایت فقیه را قبول دارند، در را به روی آنها باز کند تا وارد میدان رقابت شوند و رقابتی پرشور فراهم شود.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: اگر خدای ناکرده مهندسی شده عمل کنیم و یا محدود نگاه کنیم و داوطلبان واجد شرایط وارد میدان نشوند، یقینا شور انتخاباتی نداریم.

 

وی گفت: با مردم با صداقت صحبت کنیم و بگوییم عملکرد هر دولتی یک نتیجه دارد اما انتخابات و ریاست جمهوری مطلب دیگری است. دولت مربوط به یک قوه است اما انتخابات مربوط به کل کشور است و به کل نظام مربوط است. در دنیا انتخابات چشمگیر است و سر و صدا ایجاد می کند و در تقویت نظام نقش اساسی دارد.

 

حجت الاسلام اکرمی یادآور شد: مشارکت 40 درصد با 80 درصد بسیار متفاوت است و می توان بر روی 80 درصد در دنیا مانور داد اما در مقابل 40 درصد باید سرافکنده باشیم. باید در انتخابات حتما حضور حداکثری داشته باشیم و نه حداقلی.

 

وی خاطرنشان کرد: نباید بگوییم انتخابات برگزار می شود و به هر صورت فردی نیز رای می آورد و یا بگوییم تاکنون برای ما چه کرده اند و بعد از آن نیز همین گونه خواهد بود. بی تفاوت بودن موجب آسیب همه افراد جامعه است. مردم ناراضی اگر رای بدهند، یک زبان دارند و در صورتی که رای ندهند، زبان دیگر و سرافکندگی دارند. باید بگوییم مردم در انتخابات شرکت کنند و بعد نقد و انتقاد خود را بیان کنند. انتخابات را باید امری کلیدی و ساختاری بدانیم تا نتیجه مطلوبی از آن بگیریم.

کد خبر 1038374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha