افراد توانمند در انتخابات شوراها وارد میدان شوند

برقی گفت: افراد دارای توانایی و قابلیت وارد عرصه انتخابات شوراها شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سعید برقی» امروز (۲۶ اسفند) در اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: استفاده از امکانات دولتی  و بودجه عمومی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی ممنوع و جرم محسوب می شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند در ادامه رعایت قانون و اصل بی‌طرفی توسط مجریان و ناظران انتخابات را یک ضرورت دانست و گفت: در دوره‌های گذشته با رعایت قوانین و مقررات حداقل تخلفات انتخاباتی را داشتیم که نشان دهنده درایت و فهم مردم است و امیدواریم در این دوره از انتخابات نیز حداقل مشکلات را داشته باشیم.

 

وی با بیان این فرمایش رهبر معظم انقلاب که «اگر بسترهای شکل‌گیری و وقوع جرم بدرستی شناخته شود، پیشگیری علمی از وقوع جرم و درنتیجه کاهش فراوان هزینه‌های مقابله با جرم محقق خواهد شد»، تأکید کرد: البته تحقق این مهم نیازمند همراهی همه‌ی قوای سه گانه است.

 

برقی با اشاره به اینکه موراد تخلف شورای شهر در ماده ۷۰ قانون مربوطه به صراحت تبیین شده است، ادامه داد: در راستای آگاهی مردم و کاندیداهای انتخابات شورای شهر و روستا می طلبد رسانه های همکاری لازم را داشته باشند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند خواستار حضور افراد توانمند و دارای قابلیت برای ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا شد و بیان کرد: در بحث انتخابات ریاست جمهوری نیز باید فضای مجازی رضد شود و تخلفات احصا و برخورد لازم صورت گیرد.

 

«مهدی رحیمی» مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی هم در  این جلسه اولین مولفه مردمی بودن یک نظام ‌و ‌حاکمیت را مراجعه به آرای عمومی ملت دانست و اظهار کرد: تاکنون این مهم به نحو شایسته‌ای در این نظام‌ رقم‌ خورده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای برگزاری انتخاباتی سالم و با کمترین تخلفات و جرایم  تلاش کنیم، ادامه داد: صیانت از آرای مردم و امانتداری از  وظایف مجریان انتخابات است.

 

رحیمی با تأکید بر اینکه همواره توصیه ما به ستادهای تبلیغاتی و هواداران، رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی است، گفت: بازرسی کل استان چگونگی عملکرد دستگاه‌ها را به دقت مورد بازرسی قرار می دهد و هرگونه تخلفی ثبت، رصد و گزارش آن به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.

 

کد خبر 1038377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha