در ۱۲ فروردین هویت اسلامی ایران ماندگار شد

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه در ۱۲ فروردین هویت اسلامی ایران ماندگار شد گفت: ما بعد از پیروزی انقلاب هویت اسلامی پیدا کردیم و در ۱۲ فروردین هویت اسلامی ایران ماندگار شد.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد 12 فروردین گفت: معتقدم با گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب حداقل چند معیار را باید مورد توجه قرار دهیم ابتدا اینکه کجا بودیم و به کجا رسیدیم, ما کشوری وابسته، برده و عقب مانده بودیم، ایران هم گرفتار استبداد داخلی توسط خاندان کثیف پهلوی بود و هم استعمار خارجی او را گرفتار آمریکا، شوروی و انگلیس کرده بود.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری  افزود: اکنون ایران کشوری مستقل و آزاد است که قیم بالا سر آن نیست. تا سال 57 هویت ما غیر اسلامی بود و هرگز دولتمردان از قانونگذار تا مجریان به فکر اسلام، خدا، دین، معنویت و اهل بیت(ع) نبودند. تاریخ را عوض کردند زیرا می خواستند تاریخ اسلام را تغییر دهند.

 

وی  با تاکید بر ۱۲ فروردین ادامه داد: اما ما بعد از پیروزی انقلاب هویت اسلامی پیدا کردیم. اکنون جلسه ای بدون تلاوت قرآن آغاز نمی شود و جلسه ای بدون سرود پرمعنای جمهوری اسلامی شروع نمی شود. اکنون هویت ما اسلامی است و به خاطر هویت اسلامی ماندگار شدیم و مورد عنایت خداوند و امام زمان(عج) هستیم.

 

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: ما تا سال 57 خودمان وابسته و سرسپرده دیگران بودیم و دیگران ما را ژاندارم منطقه معرفی می کردند و حافظ تامین منافع بیگانگان بودیم. به همین دلیل از ما نیرو به ویتنام، عمان می رفت اما اکنون ما به عنوان هویت اسلامی به لبنان، سوریه، عراق، یمن، افغانستان کمک می کنیم.

 

حجت الاسلام اکرمی اظهار کرد: ما به عنوان مسلمان مستضعفان را کمک می کنیم. در آن زمان خود سرسپرده بودیم اما اکنون حامی مستضعفان هستیم و خدا را بر این افتخار شاکریم در حالی که شهید می دهیم اما در منطقه نفوذ داریم و مورد احترام هستیم.

کد خبر 1038388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha