آمادگی کامل بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در مرحله چهارم شیوع کرونا

عباسی با بیان اینکه به مردم توصیه می کنیم که حتما پیشگیری ها در مورد شیوع کرونا را جدی بگیرند گفت: در صورت ایجاد شوک و افزایش مبتلایان تیم های درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی کامل بیش از گذشته برای حضور در مناطق مورد نیاز را دارند.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال 99 موجب شد تا کادر درمان کشور برای تامین سلامت و کمک رسانی به مردم برای مبارزه با این ویروس روزهای نفس گیر و پرتلاشی را پشت سربگذارد که جای تقدیر و تشکر از کادر زحمت کش پزشکی دارد اما در این میان بسیج دانشجویی نیز برای پشتیبانی و کمک رسانی به کادر درمان از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است که در این رابطه گفتگویی با محمدحسین عباسی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد اقدامات بسیج دانشگاه علوم پزشکی تهران در موج چهارم کرونا به شرح زیر ارایه می شود.

 

 

 

چه اقداماتی در موج اول انتشار ویروس کرونا در بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی  صورت گرفت؟

ما در موج اول با هماهنگی با سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیروها و داوطلبان بسیج شدند و انرژی خود را در فرهنگ سازی و استفاده از ماسک و پیشگیری از شیوع این ویروس معطوف کردیم.  در مرحله دوم که تابستان با افزایش مبتلایان مواجه شدیم با همکاری بخش های متکلف در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شد و خدمات درمانی خوبی ارایه شد.

 

 اقدامات انجام شده در مرحله سوم شیوع کرونا توضیح دهید؟

 

 در مرحله سوم با توجه به نیاز کشور و سرعت شیوع این ویروس بسیج دانشجویی علاوه بر همکاری های گذشته ستاد مبارزه با کرونا به صورت مجزا در بسیج دانشجویی تشکیل شد؛ بر همین اساس برخی از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران که نیازمند نیرو و کادر درمانی بودند با هدایت و نظر دانشگاه داوطلبان در این بخش تامین شدند.

 

در فاز چهارم شیوع کرونا با توجه به شدت انتقال و بیماری چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است ؟

در حال حاضر نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران توان بالایی برای تامین ظرفیت نیروی انسانی دارد و امیدواریم در فاز چهارم با شیوع زیادی مواجه نباشیم و در صورت ایجاد شوک و افزایش مبتلایان تیم های درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی کامل بیش از گذشته برای حضور در مناطق مورد نیاز را دارند. در حوزه فرهنگ سازی نیز تلاش کردیم به صورت عمیق در این موضوع فعالیت کنیم.

 

با توجه به شیوع کرونا و میزان انتقال سریع این ویروس در اهدای خون با مشکلاتی مواجه بودیم در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است ؟

با توجه به کاهش ظرفیت اهدای خون در فاز اول کرونا و با توجه به شناسایی که در مرحله گذشته نسبت به این موضوع اتفاق افتاده است در این حوزه نیز آمادگی این را داریم با کمک مردم خدمت رسانی لازم در این حوزه را داشته باشیم.

 

  در مرحله اول شیوع کرونا در تهران در حوزه نیروی انسانی با چه مشکلاتی مواجه بودیم؟

 

در مرحله اول مشکل خاصی در تهران نداشته ایم و در حوزه توزیع توانمندی ها و نیروی انسانی با توجه به اینکه تهران پایتخت است با مشکل خاصی مواجه نبودیم اما شاهد ضعفی در سیستم توزیع در شهرستان ها هستیم که در توزیع امکانات و خدمات در مرحله اول توانستیم اقدامات بسیار خوبی در تامین کمک ها و امکانات، تجهیزات، پیشگیری مانند ماسک و شیلد، مواد ضد عفونی کننده و حتی تولید آنها داشته باشیم.

 

توصیه شما به مردم در سال جدید چیست؟

درخواست و توصیه ما به مردم این است که حتما پیشگیری ها در مورد شیوع کرونا را جدی بگیرند و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و مانند سال گذشته از دورهمی ها دوری کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر داشته باشند.

 

آیا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در تامین کادر درمان مورد نیاز موفق بود؟

 

 با تمام غافلگیری ای که کرونا ایجاد کرده بود در سال گذشته ما توانستیم در تامین کادر درمان و همچنین تجهیزات لازم برای پیشگیری از انتشار این ویروس موفقیت های خوبی داشته باشیم و امسال نیز با توان بیشتر می توانیم این اقدامات را انجام دهیم البته خدمت رسانی در شرایط کرونا ملاحظات خود را دارد و باید در رفت و آمدها در حوزه خدمت رسانی مسایل مربوط به کرونا را در نظر بگیریم و ملاحظات پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا خودمان با جا به جایی های ضروری عامل انتقال نباشیم.

کد خبر 1038395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha