تاکید بر زیارت امام حسین (ع) در ماه شعبان

آیت الله حسینی بهشهری، زیارت امام حسین (ع) در ماه شعبان به ویژه در شب نیمه شعبان بسیار تاکید شده، گفت: صله رحم یکی از کارهایی است که در اسلام به ویژه در اعیاد شعبانیه تاکید شده است.

آیت الله «سید رضا حسینی بهشهری» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت: در ماه شعبان ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را داریم. تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) و استاد درس خارج فقه با بیان اینکه زیارت امام حسین (ع) در ماه شعبان به ویژه در شب نیمه شعبان بسیار تاکید شده است، افزود: مردم در شرایطی که امکان حضور در کربلا داشته باشند، حتما به زیارت امام حسین (ع) می روند.

 

وی با بیان اینکه روایت داریم که گفته شده زیارت امام حسین (ع) در سالروز ولادت امام زمان (عج) و حضرت علی (ع) را فراموش نکنید، خاطرنشان کرد: در روایات آمده است و مرحوم شیخ عباس قمی نیز بر این موضوع تاکید دارد که اگر انسان در ماه شعبان سه مرتبه بگوید السلام علیک یا ابا عبدالله ثواب زیارت ایشان را می برند.

 

آیت الله حسینی بهشهری تاکید کرد: زمانی که ما به ائمه سلام می دهیم، آنها پاسخ ما را می دهند اما به دلیل آنکه گوش های ما با گناه پر شده است، پاسخ ائمه اطهار را نمی شنویم. یکی از بزرگان نقل می کرد زمانی که به زیارت امام معصوم می رفت، اذن دخول می گرفت و زمانی که اذن دخول می خواند دلش می شکست یعنی امام معصوم وی را به زیارت خود دعوت کرده است و به زیارت حرم مطهر ایشان می رفت.

 

وی با تاکید بر اهمیت زیارت ائمه اطهار (ع) در ماه شعبان گفت: اگر شرایط زیارت ائمه اطهار را نداریم، می توانیم رو به قبله ایستاده و زیارت نامه ایشان را بخوانیم. یکی از کارهایی که در روز عید به آن اشاره شده است، دید و بازدید و انجام صله رحم است که با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا رفت و آمد جایز نیست؛ بنابراین می توانیم صله رحم را به گونه دیگری به جای آوریم و از طریق تلفن و شیوه های دیگر ارتباطی از حال یکدیگر مطلع شویم.

 

وی با اشاره به فضیلت صله رحم گفت: یکی از فضایل صله رحم ایجاد محبت است و کینه ها را برطرف می کند و در ماه شعبان نیز به صله رحم تاکید شده است.

عصمت پناهی قجور

کد خبر 1038398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha