امام حسین (ع) بزرگ پاسدار اسلام با خون خود اسلام ناب را احیا کرد

حجت الاسلام والمسلمین گرایلی با بیان اینکه امام حسین (ع) بزرگ پاسدار اسلام با خون خود اسلام ناب را احیا کرد، گفت: امام حسین (ع) با فدا کردن خود اسلام ناب را زنده نگه داشت و اگر شهادت امام حسین (ع) نبود، قطعا جریان ریشه مبتنی بر ولایت از بین می رفت.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد طاهر گرایلی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد اولین اقدام فرهنگی که رخ داد، تقابل حق و باطل بود.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب فرهنگی و معنوی انجام داد، افزود: اولین کاری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد، این بود که شعائر دینی وارد زندگی مردم شد و در این راستا اسامی 500 خیابان تهران تغییر کرد و در مناسبت های مذهبی نیز تغییراتی رخ داد. در واقع همه اتفاقات به معنای آن بود که انقلاب فرهنگی انجام شد و باعث دین داری و دین مداری مردم شد.

 

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در روزهای اول ماه شعبان گفت: مزین شدن این روزها به نام روز پاسدار و روز جانباز خود فلسفه ارزشمندی دارد. امام حسین (ع) با فدا کردن خود اسلام ناب را زنده نگه داشت و اگر شهادت امام حسین (ع) نبود، قطعا جریان ریشه مبتنی بر ولایت از بین می رفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین گرایلی با بیان اینکه امام حسین (ع) بزرگ پاسدار اسلام بود که با خون خود اسلام ناب را نگه داشت، تصریح کرد: حضرت ابوالفضل (ع) نیز در راه حفظ و نگهداری اسلام تمام تعلقات خود را ایثار کرد و به رغم چراغ سبزهایی که دشمن به وی نشان داد، پای ولایت ایستاد در حالی که می توانست از امان نامه ای که داشت برای حفظ جان خود استفاده کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین گرایلی تاکید کرد: برای حفظ دین، آرامش و آسایش مردم در این دنیا و آخرت لازم است انسان ها دین دار باشند و خداوند 124 هزار پیامبر حضرت ختمی مرتبت و ائمه اطهار را فرستاد تا زمینه برای گسترش دین در دنیا فراهم کند.

 

کارشناس دینی گفت: حفظ و نگهداری پرچم دین اسلام با شهادت امام حسین (ع) و جانبازی حضرت ابوالفضل (ع) ماندگاری پیدا کرد. ماه شعبان زمینه رشد حداکثری معنوی مردم را فراهم می کند و خداوند متعال می خواهد با توجه به شرایطی که در این ماه فراهم می کند، زمینه بندگی و خلوص انسان ها را فراهم سازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین گرایلی با بیان اینکه جوانان باید از ائمه اطهار الگو بگیرند، گفت: سبک زندگی جوانان باید تاثیر گرفته از ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع)، پاسدار دین اسلام و حضرت ابوالفضل جانباز راه ولایت الگو بگیرند که در این راستا به انجام کارهای فرهنگی نیاز داریم.

 

کد خبر 1038400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha