جداناپذیر بودن دو اصل جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی به درستی تبیین شود

حجت الاسلام خاضع با اشاره به بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش مردم در تعیین سرنوشت خود و جداناپذیر بودن دو اصل جمهوریت و اسلامیت در نظام ما به درستی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدجواد خاضع» امروز (26 اسفند ماه) در نشست ستاد بزرگداشت نیمه شعبان، سالروز میلاد امام مهدی موعود (عج) و یوم الله 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: 12 فروردین، روز ایجاد و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و روزی است که اراده ملت ایران را بر تعیین سرنوشت خود اثبات کرد و استقلال و آزادی را برای آنان به ارمغان آورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این روز امید را در دل همه محرومان و مستضعفان عالم زنده کرد که آنان هم می توانند با توکل بر خدا در مقابل جبهه استکبار و استعمار خارجی و استبداد داخلی قیام کنند و پیروز شوند.

حجت الاسلام خاضع ادامه داد: 12 فروردین خط بطلانی بر نظریه جدایی دین از سیاست کشید و یک الگوی موفق و بی بدیل را در مقایسه با نظام های دو قطبی جهان یعنی نظام های سوسیالیستی و لیبرالیستی به جهانیان ارائه کرد.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از 12 فروردین به عنوان «روز نخستین حکومت الله» و «سالروز تحقق وعده حق تعالی» و «روز غلبه جنود الله بر جنود شیطان» و «سرآغاز حقیقی انقلاب اسلامی» یاد کردند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «12 فروردین، یکی از مهم ترین اعیاد امت ما در میان ایام الله و خاطره های انقلاب به حساب می آید».

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت یوم الله 12 فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی از مهم ترین وظایف ما بوده و باید بر دو رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ یعنی جمهوریت و اسلامیت تاکید کرد و نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش و جداناپذیر بودن دو اصل جمهوریت و اسلامیت در نظام ما به درستی تبیین شود.

حجت الاسلام خاضع اظهار کرد: امام عظیم الشان راحل فرمود: «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر»، آگاهی بخشی به نسل نوجوان و جوان در خصوص ماهیت الهی، دینی و معنوی و همچنین مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ضرورت دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با توجه به این که برگزاری تجمع به دلیل شیوع ویروس کرونا الزامات و دشواری های خاص خود را دارد، سلامت محور بودن مراسم در سرلوحه کار قرار می گیرد.

وی گفت: باید از ظرفیت رسانه های مکتوب و مجازی به ویژه صدا و سیما جهت تولید محتوا استفاده مطلوب کرد و برگزاری نشست های برخط (آنلاین) با حضور کارشناسان و صاحب نظران در صدا و سیما و شبکه های مجازی را در دستور کار قرار داد و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را به زیبایی بیان کرد و به شبهات، شایعات و اقدام های تخریبی ضد انقلاب و دشمنان که دنبال القای یاس در جامعه هستند، پاسخ داد.

حجت الاسلام خاضع گفت: طراحی و انتشار پویش ها و هشتگ های جذاب و متنوع با محوریت جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی در بستر فضای مجازی، نصب و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در خیابان ها، معابر و میادین شهرها و تبلیغات محیطی و تزئینات شهری، تولید «موشن گرافی، موشن استوری، عکس، فیلم و کلیپ های کوتاه 30 ثانیه ای و یک دقیقه ای» برای نشر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در زمینه جمهوریت، اسلامیت و رفراندوم و هم چنین پخش سرودهای انقلابی از طریق سیستم صوت شهری و استفاده از ظرفیت نمازهای عبادی و سیاسی جمعه و جماعات و فرصت سخنرانی پیش از خطبه ها از اهم برنامه های فرهنگی تبلیغی به مناسبت بزرگداشت یوم الله 12 فروردین است.

کد خبر 1038404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha