دانش آموزان با الگوگیری از شهدا در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی گام بردارند

بیابانی گفت:باید شهیدان را به درستی به جامعه و فرزندان خود معرفی کنیم چرا که این مهم در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و دانش آموزان با الگوگیری از شهدا می‌توانند در مسیر جامعه مهدوی برای رسیدن تمدن نوین اسلام گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مینا بیابانی» امروز(26اسفند) در آئین پیش کنگره ملی شهدای دانش آموز دختر که به میزبانی استان مازندران و به همت سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش مازندران  برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل که در حوزه اجتماع می شود به آن اشاره کرد هنجار بسیار مهمی است که به عنوان الگو و معرفی الگو مدنظر است.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشورافزود: در دین مبین اسلام الگو از جایگاه ویژه ای برخوردار است تا آنجا که خدای متعال به دفعات متعدد الگوهایی را از زنان و مردان به بشر معرفی می کند تا انسان به جایگاه حقیقی سعادت برسد.

 

وی بیان کرد: جایگاه تعلیم و تربیت اگر بخواهد در مسیر  درست و کمال قدم بردارد لاجرم علاوه براینکه در حوزه دانشی و علم وآگاهی می بایست عمل کند در کنار این اقدام می بایست الگوهایی را در حوزه عمل به متربیان خود معرفی کند تا این متربیان یک انطباق درستی بین حوزه نظر و اندیشه و حوزه عمل و اجرا ایجاد کنند.

 

بیابانی با بیان اینکه موضوع الگو و الگوگیری نقش بسیار مهمی در تربیت و شخصیت متربی ایفا می کند و علاوه براین هر انسانی متناسب با برداشت های خودش از موفقیت الگوهایی را در مسیر زندگی خود انتخاب می کند، گفت: اگر در نظام تربیتی توجه خاص به بحث معرفی الگو صورت بگیرد و تعریفی درست از مفهوم موفقیت در اذهان متربیان ایجاد شود آنگاه می توانیم بگوییم نظام تربیت کار خود را انجام داده است و می تواند جامعه ای پویا و با نشاط را به سمت سعادت و تعالی پیش ببرد.

 

وی اذعان کرد: مکتب اسلامی الگوهایی برای جامعه معرفی می‌کند و آنچه در الگوهای اسلامی شاهد هستیم، مقابله با مکاتب مادی و غیرالهی است.

 

بیابانی خاطرنشان شد: اگر در نظام تعلیم وتربیت دنبال معرفی الگوهای متناسب هستیم باید شهدا را به عنوان الگو به دانش آموزان وفرزندان معرفی کنیم.

 

وی بیان کرد: باید شهیدان را به درستی به جامعه و فرزندان خود معرفی کنیم چرا که این مهم در این مسیر نورانی،چشم انداز غایی نظام مقدس جمهوری اسلامی یا همان تحقق تمدن نوین اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و دانش آموزان با الگوگیری از شهدا می‌توانند در مسیر جامعه مهدوی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام بردارند.

 

بیابانی گفت: اگر شهدا را به فرزندان خود به عنوان الگو معرفی می کنیم این موضوع حائز اهمیت است که یک انطباق دقیق و درستی در مفهوم موفقیت و جایگیری این مفهوم در اذهان متربیان با مصادیق عملی الگوی موفق ارائه کنیم که اگر این تطابق به درستی صورت نگیرد جامعه را با مشکل مواجه خواهد کرد و این جامعه ای نخواهد بود که به سمت تعالی و رشد برود.

کد خبر 1038485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha