یادواره های شهدا یک جریان هویت‌ساز هستند

قاسمی طوسی گفت: یادواره های شهدا و تبیین سیره عملی این مردان خدایی می‌تواند هویت‌ساز باشد و مایه اجتماع و همگرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» امروز(26اسفند) در آئین پیش کنگره ملی شهدای دانش آموز دختر که به میزبانی استان مازندران و به همت سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش مازندران  برگزار شد، اظهار کرد: خرسندیم که به‌مناسبت پیش کنگره دانش آموزان شهید برنامه‌ای مجازی به میزبانی مازندران برگزار شد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: این مراسم برای ما حائز اهمیت است چرا که شهدا در قشرهای مختلف را به نسل جوانی که هیچ سابقه و اطلاع درستی از رشادت‌ها و ایثارگری های شهدا ندارند معرفی می‌کنیم.

 

قاسمی طوسی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا یک جریان هویت‌ساز و موثر است و می تواند مایه اجتماع و همگرایی شود، تصریح کرد:  دانش آموزان دوران دفاع مقدس با آژیر خطر و صدای بمباران آشنا بوده و اضطراب و استرس فراوان داشتند، بسیاری از مدارس مورد هجمه دشمن قرار گرفت و بسیاری از دانش آموزان در بمباران هوایی جان خودشان را از دست دادند. که این سبک زندگی باید برای نسل امروز تبیین شود.

 

وی، یادآور شد: برخی از دانش آموزان شهید غیورانه هدفمند شده و به ندای پیر جماران  لبیک گفتند که باید به دانش آموزان این نسل معرفی شوند.

 

قاسمی طوسی در پایان تاکید کرد: امیدواریم برپایی یادمان‌ها و کنگره‌ها در سبک زندگی ما ظهور و بروز داشته باشد و تنها عامل قلیان احساسات نباشد.

کد خبر 1038487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha